رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

برگزاری دومین جشنواره سرودهای حماسی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت:دومین جشنواره سرودهای حماسی انقلابی بسیج استان به همت انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 27 May 2015

به گزارش تسنیم، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه شورای مرکزی انجمن آواها و نواهای بسیج استان اظهار داشت: موسیقی در همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان دهه اول و دوم انقلاب همگام با سایر رشته‌های هنری بسط و گسترش یافت و در دوران دفاع مقدس آواها و نواهای حماسی و انقلابی به اوج خود رسید ولی متاسفانه در دهه‌های اخیر به سبب استفاده سود جویانه از این هنر, شاهد انحرافات زیاد با اهداف تبیین شده برای این هنر نشاط آور وحماسه ساز هستیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: موسیقی تا زمانی خوب است که با هنجارهای موجود در جامعه همخوانی داشته باشد، ولی متاسفانه بعضی‌ها به بهانه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه, هنجار شکنی می‌کنند.

وی تصریح کرد: هنر موسیقی هم می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد و هم می‌تواند تاثیر منفی بگذارد, تاثیرات آن بستگی دارد به تدابیر متولیان امر, اگر متولیان این هنر, خود را مسئول به رعایت شرعی در اجرای برنامه‌های موسیقی بدانند و برای مجریان چارچوب را تعیین کنند و تذکرات لازم را بدهند قدرمسلم است که موسیقی سنتی و مورد قبول آحاد مردم گسترش خواهد یافت ولی اگر هیچگونه نظارتی  نداشته باشند سوء استفاده از این هنر به جهت جذابیت‌های خاص خود زیاد تر می‌شود.

دشتی با تمجید از رویکرد جدید معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در برگزاری کنسرت موسیقی در استان گفت: بیشترین عیب در گذشته و در برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان این بود که مجریان آن به دیده کسب در آمد و منفعت طلبی به این اجراها نگاه می‌کردند و هیچ کس کاری به محتوای برنامه نداشت و معمولاً مجوز این برنامه‌ها به افراد غیر مسئول داده می‌شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: خوشبختانه با تدبیر معاون هنری فرهنگ وارشاد اسلامی استان, هم شرایط اعطای مجوز به برگزاری این گونه برنامه ها نهادینه و مهندسی شده است و هم نظارت بر حسن اجرای آن که قطعاً با تداوم این حرکت, نگرانی‌ها موجود در این عرصه بر طرف می‌شود.

وی گفت:دومین جشنواره سرودهای حماسی انقلابی بسیج استان به همت انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود که علاقمندان به شرکت درجشنواره می‌توانند آثار تولیدی خودشان را دبیرخانه این جشنواره ارایه کنند.

 جعفر زین العابدینی سرپرست انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه گفت: با حمایت رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ما در سال گذشته توانستیم تعداد 12 قطعه موسیقی فاخر وارزشی تولید بکنیم که در مناسبت‌ها و محافل مختلف از این آثار استفاده می‌شود.

وی افزود: با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و انجمن آواها و نواهای سازمان بسیج هنرمندان استان, آلبوم تولیدات سرودهای حماسی و مذهبی هنرمندان استان در حال تدوین است که بصورت رایگان سی دی آن در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار