وزیر کشور:

قاچاق یکی از موانع بزرگ بر سر راه اقتصاد کشور است

 وزیر کشور گفت:نبود تجهیزات کافی باعث شده تنها حدود ۲۰ درصد از کالاهای ورودی به کشور کنترل شوندو یکی از موانع بزرگ بر سر راه اقتصاد کشور همین قاچاق است.
کد خبر: ۴۰۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 06 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از پاوه ،عبدالرضا رحمانی فضلی پس از ادای احترام به یادمان شهدای این شهرستان افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و تولید و اشتغال است که رهبر انقلاب بر این موضوع بسیار تاکید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس هم در این زمینه قوانین خوبی را تدوین کردندو وزارت کشور هم با توجه به مسئولیتی که درباره مسائل مرزها داردبا تمام توان و از طریق نیروی انتظامی مبادلات را ساماندهی خواهیم کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بخش عمده مردمی که در مرز زندگی می کنند امورات آنها وابسته به مبادلات کالا است لذا باید اینها از کسانی که در امر قاچاق نقش آفرینی می کنند باید مجزا شوندو این تاکید رهبر انقلاب است.

وزیر کشور با اشاره به انجام قاچاق از مبادی اصلی گفت: کنترل کالاهای وارداتی به کشور از مبادی رسمی توسط وزارت اقتصاد و دارایی با سیستم های خوبی که تعبیه کرده انجام می شود که تقریبا این کنترل حدود ۷۰ درصد از امکان دخالت انسان بیرون آمده است.

این مقام ارشد دولتی تاکید کرد: مشکل کنترل فیزیکی ورود کالا در مبادی اصلی است و  روزانه صدها کانتینر کالا وارد می شود و امکان کنترل همه آنها به دلیل کمبود تجهیزات وجود ندارد و تنها حدود ۲۰ درصد کنترل می شود که امسال دولت می خواهد که با خرید تجهیزات میزان این کنترل ها را بالا ببرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار