۱۵ واحد متخلف بهداشتی در شهرستان دیر به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۵ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
کد خبر: ۴۰۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 10 April 2017
عادل مقدس ظهر یکشنبه در نشست بررسی عملکرد بسیج سلامت نوروزی شهرستان دیر با تقدیر از پرسنل بهداشتی درمانی فعال در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی مجرب و برنامه‌ریزی انجام‌شده خوشبختانه توانستیم خدمات بهداشتی درمانی مطلوب، به‌موقع و سریعی را به مهمانان نوروزی و مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی ارائه کنیم.

وی بابیان به اینکه روزانه ۶ تیم بازرسی بهداشت محیط در طرح بسیج سلامت نوروزی فعال بوده است، گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی که از ابتدای اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان روز پانزدهم سال جاری ادامه داشت برای اولین بار با استفاده از تجهیزات تشخیصی پرتابل، از صنوف مورد هدف توسط تیم‌های بازرسی بهداشت محیط بازدید انجام‌شده است.

مقدس افزود: در مدت یادشده دو هزار و ۳۵۹ بار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی بازدید شد که از این تعداد ۱۵ مورد به دلیل تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و یک باب مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی و طی مراحل قانونی تعطیل شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به اهمیت انجام نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی نیز اشاره و اعلام کرد: در همین مدت ۵۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و ۵۳ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و همچنین تعداد هزار و ۸۲۱ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی انجام‌شده است.

وی به صدور تعداد ۱۸۰ کارت معاینه پزشکی طی بسیج ۴۵ روزه سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: در همین مدت با ۵۸ مورد از فروشندگان دوره‌گرد که باعرضه مواد غذایی سلامت جامعه را تهدید می‌کردند برخورد شد.

مقدس با اشاره به فعالیت ۱۰ بازرس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در تعطیلات نوروزی سال جاری تصریح کرد: طی بازدیدهای انجام‌شده مقدار ۴۳۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی از سطح عرضه جمع‌آوری و معدوم شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار