کاهش 22 درصدی آمار سرقت در فارس

دادستان عمومی و انقلاب شیراز از کاهش ۲۲ درصدی آمار سرقت در استان فارس در سال گذشته خبر داد و گفت: برخورد شدید با سارقان و عدم ارائه تسهیلات و مرخصی به زندانیان سارق از جمله عوامل این کاهش بوده است.
کد خبر: ۴۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 28 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:طهماسب یزدانیان ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: آمار سرقت در سال گذشته به دلیل تشدید در برخورد و عدم ارائه تسهیلات و مرخصی به زندانیان سارق 22 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 279 هزار پرونده به دادسراهای استان فارس وارد شده است، گفت: بیش از 96 هزار پرونده و در مجموع 35 درصد پرونده‌ها متعلق به شهر شیراز بوده است.

یزدانیان افزود: سرقت‌های مستوجب تعزیر با 10.7 درصد نخستین جرم در پرونده‌های ارسالی به دادسرا بوده است و پس از آن توهین و اهانت با 7.5 درصد و ایراد صدمه بدنی با 6.5 درصد بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه 70 درصد زندانیان بیکار هستند، خاطرنشان کرد: بیکاری از مهم‌ترین علل افزایش و ارتکاب جرم در استان فارس است.

وی با اشاره به موضوع زمین‌خواری در استان فارس تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان فارس تشکیل شده و برای مقابله با زمین‌خواری و پیشگیری از آن تصمیم‌گیری می‌کند.

یزدانیان با بیان اینکه با متخلفان زمین‌خواری به شدت برخورد می‌شود، بیان کرد: گاهی مواقع متولیان و محافظان اراضی با هموار کردن راه زمینه بروز زمین‌خواری را به وجود می‌آورند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه باغات اطراف شیراز به یک معضل تبدیل شده است، گفت: این باغات مکانی برای فساد و بی‌بندوباری شده است که با آنها برخورد می‌شود و علاوه بر آن منازل مبله و پدیده مدلینگ نیز از جمله مواردی است که باید برخورد شود.

وی با ابراز تاسف از عرضه قلیان در مکان‌های عمومی افزود: این امر به یکی از معضلات شهر شیراز تبدیل شده است و برای مقابله با آن قلیان‌ها در مکان‌های عمومی جمع‌آوری شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

یزدانیان با اشاره به موضوع بدحجابی در جامعه خاطرنشان کرد: این معضل اجتماعی با برخورد قهری اصلاح نمی‌شود و با وجود برخوردهایی که از سوی نیروی انتظامی و قوه قضائیه صورت می‌گیرد اما برای برطرف کردن آن باید فرهنگ‌سازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز وضعیت زندانیان استان فارس را 17 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش جمعیت کیفری استان فارس یکی از دغدغه‌های دادگستری استان فارس است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار