مدیرکل ارشاد اردبیل:

ارشاد بنگاه مالی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل گفت: ارشاد بنگاه مالی نیست که همه برنامه‌های فرهنگی و هنری را پشتیبانی کند، متولیان این برنامه‌ها انتظار پشتیبانی مالی دارند که این خلاف وظایف و رسالت ارشاد است.
کد خبر: ۴۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 30 May 2015

به گزارش فارس، سیدناصر اسحاقی در نشست رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما، تولیت و مدیریت امور فرهنگی و هنری است.

وی با تشریح وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون یکسری وظایفی را بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته که مسئولیت ما تحقق این وظایف و رسالت‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل افزود: باید کاری کنیم تا مزاحم‌های محیطی و پیرامونی از محتوای برنامه‌های فرهنگی و هنری دور شوند.

اسحاقی مهمترین وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی را تولیت و مدیریت امور فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: برای ارتقای فرهنگی و هنری استان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های شوراهای فرهنگ عمومی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌های این شورا برای ارتقای فرهنگی و هنری استان و شهرستان‌ها بهره گیرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: وظیفه ارشاد دبیری شورای فرهنگ عمومی است.

اسحاقی افزود: ارشاد بنگاه مالی نیست که همه برنامه‌های فرهنگی و هنری را پشتیبانی کند هر برنامه‌ای که در حوزه فرهنگ و هنر توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود متولیان این برنامه‌ها انتظار پشتیبانی مالی از این برنامه‌ها را دارند که این خلاف وظایف و رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: همانطوری که متولیان اینگونه برنامه‌ها برای ایاب و ذهاب و پذیرای و اقامت میهمانان برنامه‌ریزی می‌کنند و هزینه‌ها را از قبل پیش‌بینی می‌کنند باید برای بخش هنری برنامه نظیر موسیقی و نمایش برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: نه اینکه  کل این بخش‌ها را به ارشاد واگذار کنند و انتظار داشته باشند ارشاد پشتیبانی مالی کند وظیفه ما صرفاً هماهنگی هنرمندان و گروه‌های هنری برای حضور و اجرای برنامه در اینگونه همایش‌ها و جشنواره‌ها است.

اسحاقی با تأکید بر ضرورت حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها گفت: رؤسای ادارات تابع استان باید برنامه‌های مورد انتظار را به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا فرمانداران نیز این برنامه‌های فرهنگی و هنری را که زمینه ارتقای فرهنگ عمومی است در جلسات کمیته برنامه‌ریزی استان ارائه دهند.

وی در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی برای انعقاد قرارداد اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی استان گفت: کنسرت موسیقی یک برنامه هنری است نه یک رویداد امنیتی.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار