لاله افتخاری:

شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد وارد حساب ویژه‌خواران نشود/ فسادزدایی از دانشگاه آزاد مطالبه مردم است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نهم گفت: شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نباید وارد حساب افراد خاص و ویژه‌خواران شود؛ امروز فسادزدایی از دانشگاه آزاد مطالبه مردم است و جدیت در اصلاح اقتصادی در تیم مدیریتی جدید دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 01 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌خصوص با پسوند «اسلامی» که دارد، انتظار می‌رود بیش از دانشگاه‌های دیگر در ارتباط با رعایت احکام اسلامی و سلامت مالی، معنوی، فرهنگی و ظاهری مقید باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقیقت روزی که اسم دانشگاه آزاد اسلامی به میان آمد، انتظار می‌رفت که این نهاد دانشگاهی باشد که اگر دانشگاه‌های دولتی ما تا حدود قابل‌ توجه و قابل قبولی احکام اسلامی را رعایت می‌کنند، دانشگاه آزاد نمونه یک دانشگاه اسلامی به تمام‌عیار باشد؛ ولی متأسفانه می‌بینیم که از آن اهداف فاصله گرفته است.

افتخاری افزود: چه در مسأله حجاب و چه در مسائل دیگر، دانشگاه آزاد از اهداف و آرمان‌های خود فاصله گرفته است و مشاهده می‌کنیم که در بحث مالی هم علی‌رغم درآمدهای قابل‌توجهی که دارد و امتیازاتی که به آن داده‌ شده و توانسته از بسیاری از امکانات فیزیکی و زمین‌ها را در نقاط مختلف استفاده کند و ارزش‌افزوده زیادی برایش داشته باشد؛ ولی متأسفانه سوءاستفاده‌های بسیار زیادی شده است.

وی گفت: با تغییراتی که در حوزه مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌ آمده و مطالبات مردم مبنی بر اینکه باید فسادزدایی و جلوی ویژه‌خواران گرفته و با آنان برخورد شود، در دانشگاه آزاد تیمی با جدیت در پی اصلاح اقتصادی و دیگر مشکلات آن برآمده‌اند و البته در کنار این مسائل، باید به مسأله فرهنگی هم نیز پرداخته شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نهم خاطرنشان کرد: محور قرار دادن مسائل مالی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته باعث شده است که فرهنگ به فراموشی سپرده شود و نمی‌گوییم که فرهنگ سقط شده؛ ولی خوب مشکلات فرهنگی زیادی هم می‌تواند داشته باشد.

افتخاری افزود: افرادی باید با جدیت و بدون اغماض نسبت به این قضیه اقدام کنند و شهریه دانشجویان باید در راستای خدمت‌رسانی بهتر به آنها مورد مصرف قرار گیرد و برای آنان خرج و هزینه شود؛ نه اینکه در حساب افراد خاص و ویژه‌خواران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این امر باید صورت گیرد و دانشگاه آزاد به‌عنوان یک دانشگاه نمونه و الگو مطرح باشد؛ شعبی که در خارج از کشور دارد، هم باید الهام‌بخش و الگو باشند و اگر چنین نباشد، ضمن از دست رفتن اعتبار دانشگاه آزاد، جامعه دارای مشکلات فراوانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار