موسسات وخانه‌های قرآنی نیازمندردیفاعتباری

مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان خواستار اختصاص ردیف اعتباری برای موسسات و خانه‌های قرآنی شد.
کد خبر: ۴۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 05 June 2015
مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان از فعالیت 45 موسسه قرآنی و 113 خانه‌ قرآنی روستایی دارای مجوز در استان همدان خبر داد و گفت: موسسات و خانه‌های قرآنی از لحاظ ردیف اعتباری دارای اعتبار خاصی نیستند.

به گزارش فارس ؛هاشم سعیدی‌‌شکوه از فعالیت 45 موسسه قرآنی و 113 خانه‌ قرآنی روستایی دارای مجوز در استان خبر داد و اظهار کرد: آموزش قرآن در این مراکز در همه رشته‌ها از جمله روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر موسسه با توجه به ظرفیت‌ها و تخصص خود فعالیت دارد، افزود: در سال گذشته چند طرح بزرگ قرآنی در سطح استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان به انجام طرح کشوری حفظ موضوعی قرآن کریم سال گذشته در 69 موسسه و خانه قرآنی در سطح استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های قرآنی در تابستان در قالب 317 کلاس و فصل پاییز در 290 کلاس برای علاقه‌مندان به قرآن اجرا شد.

وی با بیان اینکه موسسات و خانه‌های قرآنی از لحاظ ردیف اعتباری دارای اعتبار خاصی نیستند، بیان کرد: در سال جاری به ازای انجام طرح‌های قرآنی به موسسات و خانه‌های قرآنی اعتبار اعطا می‌شود؛ اعتبار طرح‌های قرآنی با نهادهای ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و استانداری است.

سعید‌شکوه افزود: واگذاری طرح‌های دارای اعتبار به موسسات و خانه‌ای قرآنی براساس تخصص، توانایی و استعداد و عملکرد موفق به لحاظ آموزشی به این مراکز داده می‌شود.

وی مربیان کل استان دارای گواهینامه تخصصی را 500 نفر دانست و ابراز کرد: تفاهمنامه که با شورای توسعه استان برای روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه هیئت‌های مذهبی، ورزشی و موسسات قرآنی منعقد کردیم.

مدیرعامل اتحادیه‌ موسسات و خانه‌های قرآنی همدان به اجرای طرح آموزشیار در روستاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه مربی دارای گواهینامه قرآنی در روستاها کم است، بر همین اساس به منظور خودکفا‌سازی روستاها نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار