رقابت دربانک‌های خصوصی سالم ترباشد

مدیر منطقه ۲ بانک ملی ایران از پرداخت ۳۳۰ هزار فقره وام ازدواج در ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: رقابت ناسالمی از سوی بانک‌های خصوصی برای جذب سپرده‌های مردم شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 12 February 2015
مدیر منطقه ۲ بانک ملی ایران از پرداخت ۳۳۰ هزار فقره وام ازدواج در ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: رقابت ناسالمی از سوی بانک‌های خصوصی برای جذب سپرده‌های مردم شکل گرفته است.

به گزارش تسنیم، منوچهر رضانیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر بانک ملی استان همدان اظهار داشت: بانک ملی در سطوح مختلف به دنبال اجرایی کردن تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، اهداف دولت و سیاست‌های مدیریت بانک ملی ایران است.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران در این ۱۸ ماه روی ریل حرکت می‎کند، افزود: از شهریور ماه امسال تاکنون ۳۳۰ هزار فقره وام ازدواج از سوی بانک ملی به زوج‎‌های جوان در کشور پرداخت شده است.

رضانیا با بیان اینکه در استان همدان ۱۲۱ میلیارد تومان وام ازدواج از ابتدای امسال پرداخت شده است، تصریح کرد: این میزان وام ازدواج به ۱۳ هزار و ۵۸۰ نفر در استان همدان پرداخت شده است.

وی سهم بانک ملی استان همدان را از وام‌های پرداختی ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بانک صادرات با ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، بانک ملت با ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بانک ملت نیز با ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سابق بانک ملی استان همدان تاکید کرد: امروز یکی از مشکلات در استان همدان این است که ۵۵ درصد منابع در اختیار بانک‌های خصوصی است که کمکی به دولت ندارند و این مسئله برای استان همدان خوشایند نبوده و باید تغییر کند.

رضانیا با اشاره به اینکه حجم نقدینگی در استان همدان بالاست و این از نکات مثبت محسوب می‏شود، اظهار داشت: از دی ماه ۹۱ تاکنون منابع بانک ملی استان همدان ۴۲ درصد افزایش داشته که این افزایش در بانک‎های خصوصی بیشتر بوده است.

وی با گلایه از اینکه رقابت ناسالمی از سوی بانک‌های خصوصی برای جذب سپرده‌های مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: باید به گونه‎ای سودهای بانکی مدیریت شود تا بانک‎های دولتی نقش خود را حفظ کنند.

رضانیا عنوان کرد: قبول داریم که واحدهای تولیدی به سبب نرخ سود بانکی بالا توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته و یا تمایلی به دریافت تسهیلات ندارند ولی مسائل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار است.

مدیر منطقه ۲ بانک ملی ایران با اشاره به اینکه مطالبات بانک ملی استان همدان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، عنوان کرد: از دی ماه سال ۹۱ تاکنون میزان مطالبات بانک ۹.۸ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار