به گزارش تابناک : کومودور در ابتدا با یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری شش سیلندر خطی تک کاربراتور عرضه شد که 115 اسب بخار قدرت داشت. سپس چند ماه بعد، نسخهٔ دو کاربراتور همین موتور نیز ارائه شده که 130 اسب بخار قدرت تولید میکرد.
همچنین اوپل در ابتدا کومودور را با یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ دو سرعتهٔ اتوماتیک عرضه میکرد ولی این گیربکس در سال 1969 با یک واحد سه سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین شد. کومودور در سه مدل مختلف شامل سدان چهاردر، سدان دودر و کوپهٔ فستبک تولید میشد. درمجموع 156,330 دستگاه از نسل اول این خودرو تولید شد.
در سال 1972 نسل دوم کومودور با نام کومودور B معرفی شد. این نسل در دو نسخهٔ سدان و کوپه و با رنج قدرتی از 115 تا 160 اسب بخار به بازار عرضه گردید. حتی نسخهٔ مسابقهای این خودرو نیز با یک پیشرانهٔ 6 لیتری V8 ساخته شد اما هرگز نتوانست از قدرت بالای پیشرانهٔ خود استفاده کند و موفقیت چندانی کسب نکرد. نسل دوم کومودور در آلمان، سوئیس، بلژیک، آفریقای جنوبی و ایران به تولید رسید. این خودرو که توسط شرکت جنرال موتورز ایران در کشورمان تولید میشد، با نام شورلت رویال به بازار عرضه گردید چراکه در آن سالها نام و برند اوپل چندان در ایران شناخته شده نبود.
پنج سال بعد در سال 1977، برای اولین بار نسل سوم این ماشین با نام کومودور C معرفی و تولیدش چند ماه بعد آغاز شد؛ اما در این نسل نسخهٔ کوپه وجود نداشت زیرا کوپهٔ مونزا که بر اساس سدان سناتور ساخته شده بود جایگزین آن شده بود. بااینحال در نسل سوم کومودور برای اولین بار نسخهٔ استیشن آن ساخته شد. این خودرو تنها با یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری شش سیلندر با دو سطح قدرت 115 و 130 اسب بخار عرضه میشد. در جشن پنجاهسالگی اوپل کومودور، سه نمونه از سه نسل آن به همراه نسخهٔ مسابقهای نسل دوم شرکت دارند درحالیکه نسل جدید مدل اینسیگنیا هم آنها را همراهی میکند.
منبع : پدال