چه مسائلی فانی را به مرز استیضاح کشاند!

فانی در شرایط حساسی قرار دارد و برخی مجلسی‌ها کمر به حذف شدن او از کابینه دولت یازدهم بسته‌اند؛ نمایندگانی که تا دیروز در مقابل استخدام‌های بی‌ضابطه دولت قبل سکوت کردند و موضوع را جدی نگرفتند، حالا و در سال پایانی فعالیت مجلس نهم استیضاح وزرا را یکی پس از دیگری مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 10 June 2015

به گزارش تابناک یزد ، در نامه استیضاح، ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه آموزش و پرورش، ناتوانی وزیر در توجه دولت به امر آموزش و پرورش، ناتوانی وزیر در اختصاص منابع مالی جهت تامین منابع مالی مدارس، عدم اقدام وزیر برای تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگران، عدم تلاش برای افزایش فضای آموزشی با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی بخصوص در مناطق محروم، عدم تامین معیشت شاغلان، عدم وجود نقشه راه برای برنامه‌ریزی عملیاتی سند تحول علیرغم اعلام وزیر در رای اعتماد، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت حقوق و مزایای شاغلان آموزش و پرورش به نسبت سایر ارگان‌ها مطرح شده است.

اصرار برخی نمایندگان برای استیضاح!

در حالی که برخی نمایندگان بر استیضاح فانی اصرار دارند، این سوال به اذهان خطور می‌کند که پس چرا این ذوق در دولت قبل و برای حاجی‌بابایی مطرح نبود! چرا از استخدام‌های بی‌رویه، بی ضابطه و استخدام نیروهای کم سواد جلوگیری نشد. دغدغه فعلی نمایندگان، آن زمان کجا بود؟

البته شب گذشته عبدالوحید فیاضی در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته که به دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش مربوط می شد، در واکنش به سیاسی‌بودن استیضاح فانی آن هم در سال پایانی فعالیت مجلس نهم، پاسخ جالبی می‌دهد و آن اینکه آموزش و پرورش دستگاه مهم و اثرگذاری است و شاید همین الآن هم نمایندگان دیگری در حال پیگیری اعلام وصول استیضاح وزرای دیگری باشند، اما این اتفاق نیفتاده و اینکه مجلس به‌سراغ آموزش و پرورش رفته و نمایندگان به‌دنبال این موضوع بودند دلیل بر اهمیت موضوع بوده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار