دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی

دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی شهریور ماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 11 June 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه اردبیل، عبدالرضا مدرس زاده نایب رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران در جلسه هماهنگی دهمین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در سال 1385 بازتاسیس شده است، افزود: در سال 1350 انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی تاسیس شده و این انجمن دنباله همان است.

وی با بیان اینکه در اولین همایش بین المللی ترویج زبان و ادبیات فارسی 100 الی 120 مقاله پذیرش شده بود، تصریح کرد: در همایش نهم این تعداد مقاله به هزار و 200 مقاله رسید که امیدواریم در همایش دهم در اردبیل از این تعداد نیز فراتر رود.

مدرس زاده با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی بیش از یک سال قبل برای میزبانی این همایش بین المللی اعلام آمادگی کرده است، خاطرنشان کرد: استقبال از همایش به گونه ای است که تا دو سال آینده میزبانان همایش مشخص شده اند.

نایب رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران با بیان اینکه زبان فارسی زبان فرهیختگان و فرزانگان اقوام ایرانی است، گفت: زبان فارسی زبان اول جهان تشیع و زبان دوم جهان اسلام است.

وی افزود: در حوزه علمیه قم از 130 کشور دنیا طلبه وجود دارد که این طلبه ها بنابه توصیه رهبر معظم انقلاب، زبان فارسی یاد می گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار