مصدوميت، بدشانسي و ناداوري عليه ما بود / پولادگر: قهرماني در روسيه اهميت زيادي داشت

تابناک تهران - محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو درباره قهرمانی جهان ایران گفت: کسب سه طلا و دو برنز و بدست آوردن مقام نخست مسابقات جهانی به خودی خود راضی کننده است؛ اما به نظرم می توانستیم مدال های بیش تری کسب کنیم که به دلیل دو بدشانسی این اتفاق رخ نداد.
کد خبر: ۴۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 14 June 2015
دومين قهرماني تكواندوي ايران در رقابت‌هاي جهاني باشكوه تر از هميشه بود. تيمي كه به مدال هاي رنگارنگش در سال هاي اخير عادت كرده‌ايم و اين قهرماني هيجان انگيز در سال منتهي به المپيك اميدواري ها را براي موفقيت اين تيم در المپيك و كسب مدال هاي خوشرنگ در ريو بيشتر كرده است.

محمد پولادگر رئیس موفق فدراسیون تکواندو درباره مسابقات جهانی روسیه و عملکرد ملی پوشان در این رقابت ها که منجر به ثبت دومین قهرمانی کشورمان در این بازی ها شد به تابناک تهران اظهار داشت: مسابقات جهانی امسال از چند جهت حائز اهمیت بود. برگزاری این رقابت ها در سال قبل از المپیک و امتیاز ویژه ای که برای آن در نظر گرفته بودند؛ حساسیت ها را بالا برده بود. 144 کشور در این مسابقات حضور پیدا کردند و همین تعداد زیاد تیم های شرکت کننده، اهمیت فوق العاده مسابقات جهانی امسال را نشان می داد.

پولادگر اشاره کرد انتظار کسب مدال های بیش تری را هم می‌کشیده است: کسب سه طلا و دو برنز و بدست آوردن مقام نخست مسابقات جهانی به خودی خود راضی کننده است؛ اما به نظرم می توانستیم مدال های بیش تری کسب کنیم که به دلیل دو بدشانسی این اتفاق رخ نداد. مردانی و نصر آزادانی شایستگی کسب مدال را داشتند اما مصدومیت سجاد و ناداوری‌ای که در حق علیرضا به عمل آمد؛ مانع از این اتفاق شد. داوران به راحتی دو ضربه سر نصرآزادانی را نگرفتند و مقدمات باخت او را فراهم كردند.

محمد پولادگر در رابطه با عملکرد بانوان ایران در مسابقات جهانی روسیه گفت: تیم بانوان در این مسابقات به اولین مدال خود در تاریخ مسابقات جهانی دست پیدا کرد. این اتفاق توسط جوانترین ورزشکار اعزامی ما هم اتفاق افتاد و همین شیرینی این مدال را دوچندان می کند. اما در مجموع از عملکرد بانوان ملی پوش راضی نبودم و آن ها توقعات را برآورده نکردند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت امتیاز گیری ملی پوشان در راه کسب سهمیه المپیک ریو عنوان کرد: مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده با عملکرد درخشانی که در مسابقات قبلی از جمله مسابقات جهانی داشتند؛ اختلاف زیادی با حریفان خود ایجاد کردند و مشکل خاصی برای رفتن به المپیک ندارند. اما بهنام اسبقی و سجاد مردانی به دلیل مصدومیت هایی که گریبان گیرشان شد؛ در موقعیت حساسی قرار دارند و علی رغم اینکه هنوز جزو 6 نفر اول رنکینگ اوزان خود هستند ولی باید تلاش زیادی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشند. همچنین مسعود حجی زواره هم با این مدال طلایی که از روسیه به چنگ آورد؛ وضعیت خود را در جدول امتیازات بهبود بخشید.

وی در مورد شانس بانوان کشورمان برای کسب سهمیه ریو گفت: در بخش بانوان برای سهمیه المپیک باید تمرکز خود را روی سهمیه قاره آسیا بگذاریم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار