فرماندار شهرستان شهرکرد:

در پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر آموزش در اولویت است

تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر آموزش در اولویت است.
کد خبر: ۴۷۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 13 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حمید ملک‌پور در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان شهرکرد با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد به مواد‌مخدر آموزش در اولویت است اظهار کرد: آموزش و پرورش، به دلیل نقش بی‌نظیری که در ساختار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور دارد، در عرصه پیشگیری از اعتیاد جوانان، با هیچ دستگاه و نهادی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیشگیرانه علاوه بر دانش‌آموزان باید برای کارشناسان تربیتی، مدیران و دبیران مدارس نیز ارائه شود ادامه داد: پیشگیری در حوزه موادمخدر خط مقدم مبارزه در این عرصه به‌شمار می‌رود.

فرماندار شهرکرد افزود: از ابتدای امسال طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در مدارس این شهرستان در حال اجرا است و بودجه مشخصی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

ملک‌پور گفت: استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی و ارسال پیام‌های پیشگیرانه می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار نوجوان و جوان داشته باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه خانواده‌ها نقش اصلی در پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر دارند اضافه کرد: مداخله باید به‌هنگام باشد اما معمولا این مداخلات از سوی خانواده‌ها زمانی صورت می‌گیرد که آسیب‌ها بروز کرده‌اند و اقدامات درمانی بسیار مشکل و زمان‌بر است.

وی عنوان کرد: هم دبیران و کادر آموزشی مدارس و هم اولیا باید حتما در این خصوص آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از فرزندشان محافظت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار