رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم:

انتظارات مردم نسبت به امور معیشتی برآورده نشده است

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر انتظارات مردم نسبت به امور معیشتی برآورده نشده است گفت: منظور از برآورده نشدن انتظارات مردم آن دسته از مردم نیست که زیاده خواهی و زیاده خواری دارند بلکه منظور عموم مردمی هستند که چشم انتظار تامین حداقل‌های معیشتی و رفع نیازهای اولیه و متعارف خود هستند.
کد خبر: ۴۸۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی با اشاره به لزوم توجه دولت دوازدهم به اولویت‌های مهم اقتصادی کشور در ابتدای فعالیت خود، اظهار کرد: هیئت دولت و شخص رئیس جمهور باید در راستای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه ریزی مناسبی داشته باشند و برای کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی مردم به ویژه در عرصه بیکاری اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر انتظارات مردم نسبت به امور معیشتی برآورده نشده است عنوان کرد: منظور از برآورده نشدن انتظارات مردم آن دسته از مردم نیست که زیاده خواهی و زیاده خواری دارند بلکه منظور عموم مردمی هستند که چشم انتظار تامین حداقل‌های معیشتی و رفع نیازهای اولیه و متعارف خود هستند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم افزود: درحال حاضر در جریان یک جنگ تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان علیه ملت ایران هستیم و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری راه مقابله با توطئه‌های دشمن و تامین حداقل‌های معیشتی مردم، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تحقق آن است و این همان موضوعی است که همه مردم از دولت دوازدهم انتظار دارند.

وی با اشاره به اقدامات چند سال اخیر در رابطه با اقتصاد مقاومتی، مطرح کرد: این اقدامات در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چندان کارساز نبود و نتوانست به اندازه انتظارات مردم جلوی تورم، رکود، بیکاری، فساد و قاچاق را بگیرد و تولید و اشتغال را در کشور رونق بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: باید توجه داشت که در بحث اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین مساله فهم صحیح از اقتصاد مقاومتی است و باید که بدانیم هر تولید، اشتغال‌زایی و مقابله با فساد اقتصاد مقاومتی نیست بلکه تلاش‌ها در این عرصه  باید معطوف به نگاه و رویکردی باشد که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: در واقع تولید و اشتغالی در قالب اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد که در چارچوب عدالت محوری، درون گرایی، رویکرد مردمی و اقدام جهادی صورت بگیرد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در گذشته نگاه دولت مردان عمدتا معطوف به شعار و حرف بوده است، خاطرنشان کرد: با این رویکرد نمی‌توان فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی قرار داد و به هدف رسید و این مسئله مطلوب مقام معظم رهبری و آحاد مردم نیست.

وی از زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش سود بانکی از سوی دولت یاد کرد و گفت: اساسا یکی از راه‌های تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال موثر کاهش سود بانکی است زیرا در این صورت هزینه تولید نیز کاهش می‌یابد و تولید کننده برای تولید و اشتغال تشویق می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار