صادرات بیش از یک میلیارد و 151 میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۴۸۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 29 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیارد و 151 میلیون و 827 هزار و 22 دلار کالا در چهار ماهه نخست امسال از این استان به کشورهای هدف صادر شده است.
 
نادر میرشکار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمایی و صنعتی عمده محصولات صادراتی سیستان و بلوچستان به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها بوده است.
وی بیان کرد: میزان صادرات چهار ماهه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال 22 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: وزن این میزان صادرات بیش از 564 هزار تن بوده است که 54.5 درصد آن از گمرکات و 45.5 درصد آن از بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی با اشاره به اهمیت بازارچه مرزی میلک در صادرات این استان گفت: این بازارچه مرزی رتبه بسیار خوبی را از نظر صادرات در کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات از این بازارچه مرزی در چهار ماه نخست امسال 28 میلیون و 19 هزار و 323 دلار بوده است.
میرشکار ادامه داد: میلک به عنوان دروازه خروجی و ورودی کشور به افغانستان و آسیای میانه نقش بسیار مهمی ایفا می کند اما هم اینک محدودیت هایی در بخش زیرساخت های خود دارد که باید تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت ظرفیت سازی های بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده که بهره برداری بهینه از آن نیازمند توجه ویژه به میلک است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل قرار گرفتن در نزدیکترین مسیر زمینی دسترسی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب های آزاد و نیز در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی نقش بسزایی در فعالیت کریدور شمال به جنوب و بر عکس ایفا می کند که در این زمینه بازارچه مرزی میلک به عنوان یک گلوگاه مهم در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار