معاون استاندار:

جذب فعالان اقتصادی اولویت اساسی دولت دوازدهم در استان سمنان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان یکی از اولویت های اساسی دولت دوازدهم برای افزایش اشتغال در این استان را جذب فعالان اقتصادی اعلام کرد و گفت : مدیران دستگاه اجرایی استان برای تحقق این امر تلاش کنند.
کد خبر: ۴۹۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 06 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان در گفت وگو با ایرنا افزود: نباید با کاغذ بازی های اداری فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در این استان آزرده خاطر کرد و تکریم فعالان اقتصادی و رفع موانعی تولید وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی است.

وی اظهارداشت : عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان در انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری، افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارایه تسهیلات رونق در چهار سال گذشته بسیار قابل توجه بوده و باید در چهارسال آینده با شناسایی و ترمیم نقاط ضعف برای افزایش اشتغال وکاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد : همدلی و وحدت مسوولان دستگاه های اجرایی این استان برای افزایش اشتغال ، رونق کسب و کار و رفع مشکلات اقتصادی وصف ناشدنی است.

وی تاکید کرد : اقتصاد استان سمنان برای شکوفایی نیاز به همدلی و وحدت مسوولان و مردم برای رفع مشکلات کنونی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان اضافه کرد: باید این رویکرد مهم را در نظر گرفت که با اعتبارات دولتی نمی توان کشور را اداره کرد و باید با برگزاری همایش های سرمایه گذاری، برای حضور فعالان اقتصادی در سمنان برنامه ریزی کرد.

همتیان ادامه داد : بیش از 70 درصد اعتبارات دولتی صرف هزینه های جاری می شود و باید برای افزایش اشتغال به بخش خصوصی میدان داد.

وی گفت : هم ااکنون زیرساخت لازم برای حضور فعالان اقتصادی در این استان فراهم است و باید ظرفیت های اقتصادی، تجاری ، معدنی و صنعتی سمنان برای افزایش اشتغال بیش ازپیش برای جذب سرمایه گذار اطلاع رسانی شود.

به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.

در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار