معاون استاندار اردبیل:

مشکلات اقتصادی با فکر سنتی قابل حل نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: دنیای امروز پیچیده و اقتصاد پیچیده تر از آن است و با فکر سنتی نمی توان مشکلات اقتصادی را حل کرد.
کد خبر: ۴۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 17 June 2015

 به گزارش ایرنا، اقبال عباسی در هشتمین همایش فرهنگ مدیریت جهادی در اردبیل افزود: رشد و توسعه اقتصادی در کشورمان و افزایش رفاه اجتماعی جز با تکیه بر دانش مفید و مولد امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: با بنیانی که امام راحل (ره ) در تشکیل جهاد سازندگی گذاشت محرومیت زدایی و عمران و آبادانی کشور با یک کار جهادی در اولویت قرار گرفت به طوری که پیام انقلاب اسلامی در سایه تلاش این مجموعه به دورترین مناطق انتقال یافت.

او با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان در تولید ثروت بیان کرد: امروز هم برای حل مشکلات فکر و اندیشه و مدیریت جهادی لازم است.

وی اضافه کرد: اگر امروز با دنیا نتوانیم تعامل کنیم نمی گویم نمی توان مشکلات را حل کرد اما نباید هم محصور در چهار دیواری شد.

عباسی تاکید کرد: برای این که بتوانیم در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید مسلط به دانش روز دنیا باشیم و در تولید از آن استفاده کنیم تا بتوانیم به اقتصاد جهانی متصل شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گفت: امروز رشد اقتصاد، صنعت، تولید و اشتغال در داشتن اراضی وسیع، دستگاه های بزرگ و کارخانه های بزرگ نیست بلکه رشد اقتصادی و افزایش سطح درآمد سرانه ناشی از دانش مفید و مولد است.

وی دانش مفید و امکان مولد را مکمل یکدیگر دانست و افزود: هیچکدام از اینها به تنهایی قادر به ارایه راهکار صحیح و برون رفت از وضعیت کنونی نیست.

وی بیان کرد: اگر امروز از تولید 700 هزار تن گندم در استان سخن به میان می آوریم این نگرانی نیز وجود دارد که خرید، حمل و جابه جایی این محصولات به بیش از 100 هزار کمپرسی و ادوات کشاورزی نیاز دارد و در این عصر پیچیده با مدیریت سنتی چگونه می توانیم جابجایی محصولات را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه 700 هزار تن تولید گندم تولیدی ما شاید به اندازه یک سوم سود یک کارخانه فولاد و یا یک کارخانه گوشی همراه نیست و در این شرایط که دنیا روی علوم دانش بنیان حساب ویژه ای باز کرده باید به سمت نظام اقتصادی مبتنی بر دانش مفید و موثر حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: در سالی که مزین به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی است در تحقق اقتصاد مقاومتی باید در این عصر پیچیده تلاش مضاعفی را انجام دهیم تا بالاتر از انگیزه های سابق و امکانات و تجهیزات سنتی بتوانیم در عرصه تولید موفق عمل کنیم.

عباسی با اشاره به علل نامگذاری امسال به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری افزود: یکی از دلایل این نامگذاری مربوط به فضای مذاکرات هسته ای و ضرورت حمایت مردم از دولت و تیم مذاکره کننده و از سوی دیگر بحث انتخابات پیش رو که به پشتوانه مشارکت مردم امکان تحقق اهداف وجود دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار