دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

افزایش میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در درمان اعتیاد سال‌های 94 و 95 دوران پررونقی برای استان بوده است و این نشان از افزایش میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری است .
کد خبر: ۴۹۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 19 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیدقدیر مرتضوی در جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد نقش موثری دارند .

وی افزود: در درمان اعتیاد سال‌های 94 و 95 دوران پررونقی برای استان بوده است و این نشان از افزایش میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری است .

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان نیز گفت: بالا بودن نرخ بیکاری از دلایل گرایش به مواد مخدر در استان است .

شهرام مقدس ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد باید به آموزش در سنین پایین توجه ویژه شود .

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در پیشگیری از اعتیاد هدف کنترل بیماری‌هایی همانند ایدز و جلوگیری از رفتارهای پرخطر است .

علیرضا اصغرزاده بیان کرد: پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی به سامانه ثبت احوال و بیمه سلامت متصل شود تا مواردی همچون قرار گرفتن اموات در لیست آنان که در قید حیات هستند، صورت نگیرد و همه چیز به روز شود .

وی اضافه کرد: لازم است بخشی از برنامه طرح تحول نظام سلامت به درمان و به طور ویژه پیشگیری از اعتیاد گسترش یابد.

اصغر زاده اظهار کرد: باید با نگاه درمانگری به مسئله درمان اعتیاد پرداخت تا پزشک راحت‌تر به درمان را انجام دهد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان نیز بیان کرد: در مدارس استان پوشش 40 درصدری در پیشگیری از اعتیاد حاصل شده است اما نیروی کار به شکل خاص در مدارس وجود ندارد .

خدایار قاسم‌پور تصریح کرد: بیش از 90 درصد خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش متاثر می‌شوند و لازم است به این دستگاه توجه بیشتری شود .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنس دانش‌آموزان با گذشته متفاوت است و تلاش آموزش و پرورش این است که سایه آموزش از پرورش برداشته شود تا به تربیت انسان متوازن دست یافت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار