تردد دو کشتی در مسیر بوشهر - خارگ شعار نباشد

هوا که خراب باشد نه کشتی می رود نه هواپیما، این حال و روز مردم جزیره خارگ است. ایاب و ذهاب خارک یک مشکل قدیمی یا به جدیت می‌توان گفت یک درد قدیمی است. در حال حاضر حدود 10 هزار نفر اهالی بومی خارگ در این جزیره در حال زندگی هستند که مشکلاتشان کم نشده است.
کد خبر: ۵۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 22 June 2015
تابناک بوشهر: هوا که خراب باشد نه کشتی می رود نه هواپیما، این حال و روز مردم جزیره خارگ است. ایاب و ذهاب خارک یک مشکل قدیمی یا به جدیت می‌توان گفت یک درد قدیمی است. در حال حاضر حدود 10 هزار نفر اهالی بومی خارگ در این جزیره در حال زندگی هستند که مشکلاتشان کم نشده است. حل مشکل در رفت و آمد مردم خارگ از دولت ها به هم ارث می رسد و کسی مرد عمل نشده است. به تازگی و به تکرار سال های گذشته معاون عمرانی استانداری بوشهر قول داده است که این مشکل حل خواهد شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، سیدمحمدحسن باستی در نشست حل مشکل تردد به جزیره خارگ اظهار داشت: مردم خارگ با مشکل عبور و مرور به این جزیره روبرو هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته، هیئت دولت در سفر سال گذشته به بوشهر، تامین اعتبار و مجوز خرید کشتی برای این مسیر را مصوب کرد.

وی ادامه داد: با وجود سابقه طولانی این مشکل، اهتمام استان برای تحقق خواسته به حق مردم در این زمینه جدی است و تلاش می‌شود به کمک اعتباراتی که دولت در این زمینه اختصاص داده، هر چه سریعتر این مهم انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هیئت دولت ۱۰۰ میلیارد ریال برای تامین کشتی مسافری خارگ - بوشهر اختصاص داده است، افزود: این اعتبار در تعهد وزارت نفت است که تا کنون ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده و تلاش ما این است که مبلغی نیز از سازمان بنادر و دریانوردی کشور اخذ شود.

باستی بیان داشت: برای حل مشکل تردد جزیره خارگ هم‌اکنون دو کشتی با امکانات، تجهیزات و سرعت استاندارد از سوی بخش خصوصی در حال آماده سازی است که تسهیلاتی از محل اعتبارات متعهد شده وزارت نفت و وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به صورت عادلانه در اختیار دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مابقی اعتبار لازم برای تامین کشتی‌ها، آورده سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است، افزود: مدیریت خطوط و تعیین مسیر تردد این دو کشتی بر عهده و تشخیص اداره کل بنادر و دریانوردی استان است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: مسیرهای خارگ - بوشهر، خارگ - گناوه و بوشهر - گناوه توسط این کشتی‌ها به صورت چرخشی و در دو نوبت صبح و عصر پوشش داده می‌شود تا مردم در این مسیرها با کمترین مشکلی مواجه نباشند.

باستی تاکید کرد: مسایل فنی، ایمنی و استاندارد کشتی‌ها دارای اهمیت بالایی است و ضمن سرعت بخشیدن به فعالیت کشتی‌ها، نباید کیفیت فدای سرعت شود؛ چرا که هدف نهایی استان، خدمات دهی بهتر و کسب رضایت حداکثری مردم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
اینها فقط شعاراست بیچاره مردم خارگ
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار