تامین سلامت شهروندان، در گرو همکاری بین بخش های مختلف مدیریتی در شهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تامین سلامت شهروندان را در گروی مشارکت شهروندان و همکاری بین بخش های مختلف مدیریتی دانست.
کد خبر: ۵۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 23 June 2015
به گزارش خبرنگار ما، دکتر محمد حسین صومی، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وظیفه اصلی دولت ها را تامین سلامت انسانها دانست و گفت: دولت تدبیر و امید نیز، تامین سلامت عمومی ملت را در راس برنامه های خود قرار داده و بر این اساس، اقدامات و برنامه ریزی های انجام گرفته توسط وزارت درمان، بهداشت و آموزش پزشکی نیز طبق این اصول، تهیه، تدوین و اجرا گردیده است.

وی با اشاره به نقش شهرداری تبریز در حوزه سلامت شهروندان، افزود: با وجودی که شهرداری ، متولی امر سلامت نیست، اما در حوزه وظایف اجتماعی خود، به این بخش توجه ویژه‌ای نشان داده و بیشترین نقش را در تامین سلامت شهروندان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، حاشیه نشینی را مهم ترین مشکل شهر و شهرداری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر،حاشیه نشینی مهم ترین مسئله ای است که شهر و شهرداری گریبان گیر آن میباشند و دو سازمانی هم که می توانند در زمینه توسعه سلامت در بخش حاشیه نشین فعالیت محوری داشته باشند، شهرداری و دانشگاه هستند.

دکتر صومی، همچنین به امکانات ایجاد شده در مناطق حاشیه ای شهر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: خانه های سلامت که توسط شهرداری در مناطق حاشیه نشین احداث شده، به اضافه نیروهای انسانی موجود در این مجموعه و همچنین، توان اجرای فضاهای مناسب ورزشی برای شهروندان، از جمله پتانسیل هایی است که در اختیار شهرداری تبریز است و می تواند در مسیر اجرای طرح، مورد استفاده قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در پایان، اجرای طرح سنجش عدالت در سلامت را جزو ضروریات تبریز بر شمرد و تاکید کرد: تامین سلامت شهروندان، با مشارکت شهروندان و همکاری واحدهای مدیریتی مختلف صورت می گیرد و در این میان، همکاری شهرداری و دانشگاه تبریز در امور اجتماعی و سلامت جامعه، همیشه نتایج خوبی برای شهر و شهروندان داشته است و ما امیدواریم با توسعه این همکاری ها، گام های بیشتری در زمینه ارتقای سطح سلامت جامعه برداریم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار