جهانگیری: خصوصی‌سازی ایران باید نظارت شود

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد که خصوصی‌سازی باید آسیب شناسی و موانع آن برطرف شود.
کد خبر: ۵۲۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 07 November 2017
به گزارش تابناک : جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ظهر امروز سه شنبه به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد.

بر اساس این خبر، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس سازمان خصوصی‌سازی توسط آن سازمان به بخش خصوصی گفت: لازم است دراین زمینه آسیب‌شناسی شود تا مشخص شود که موانع پیش روی خصوصی‌سازی و واگذاری چیست؟  ارزیابی عملکرد این شرکت‌ها و مقایسه روند اداره این بنگاه‌ها پیش و پس از واگذاری نشان می‌دهد که واگذاری‌ها موفق بودند یا خیر؟

جهانگیری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و ارکان نظام باید برای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اجرای مناسب خصوصی‌سازی همکاری کنند و از ابتدای دولت یازدهم تصمیم‌گیری شد که هیچ واگذاری در قالب رد دیون انجام نشود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم گفت: این سازمان از هر گونه نظارت استقبال می‌کند و با اطمینان اعلام می‌نماید که در روند واگذاری‌ها حتی یک مورد تخلف و فساد انجام نشده و مقایسه نتایج کلی حاصل از اجرای مدل ارزیابی عملکرد برای ۹۲ شرکت مورد بررسی برای دوره ۳ سال پیش از واگذاری و همه سال‌های پس از واگذاری نشان می دهد در معیارهای بررسی شده ۵۱ درصد از شرکت‌ها رشد عملکرد داشتند. این سازمان همچنین گزارشی از اقدامات مربوط به تصمیم جلسه گذشته شورا درمورد تمدید مهلت یک ماهه برای مشمولان جهت پرداخت مانده مبلغ تخصیصی سهام عدالت را ارائه نمود.
نهایی کردن میزان سهام و تعداد شرکت‌های سرمایه‌پذیر قابل تخصیص به مشمولان سهام عدالت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد و برای آن تصمیم گیری شد.





منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار