مدیر کل بازرسی استان:

بیشترین تخلفات یزد مسائل مالی در بانک‌هاست

مدیر کل بازرسی استان یزد گفت: عمده تخلفات مدیران استان به دلیل اشراف نداشتن به قانون یا اعتماد بیش از اندازه به زیرمجموعه اداره‌ها بوده است.
کد خبر: ۵۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 25 June 2015
به گزارش تابناک یزدحجت‌الاسلام و المسلمین اکبر طالبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تخلفات اداره‌های استان متناسب با اقتضای فعالیت اداره‌هاست که بیشترین آن مربوط به مسائل مالی در بانک‌هاست.

وی، رویکرد سازمان بازرسی کشور و استان یزد را پیشگیری از تخلفات ذکر کرد و گفت: معتقدیم که مدیران از سرمایه‌های نظام محسوب می‎‎شوند بنابراین برای حفظ آنها تلاش خواهیم کرد و سعی می‎‎کنیم در صورت خطر وقوع تخلف از سوی آنها، قبل از وقوع با تذکر و گوشزد کردن، از وقوع تخلف و بروز مشکل برای آنها پیشگیری کنیم.

مدیر کل بازرسی استان یزد تصریح کرد: متاسفانه احساس ناسالم بودن اداره‌ها از سوی مردم بیشتر از آنچه که واقعا وجود دارد، است و این در حالی است که براساس ارزیابی موسسات بین‌المللی، این وضعیت طبق پارامترهای تعیین شده، خوب است.

وی، این احساس را در تخریب انگیزه و امید در بین مردم تاثیرگذار دانست و گفت: باید این احساس به میزان واقعی آن نزدیک شود، هر چند معتقدیم نباید در صورت تخلف سیاه‌نمایی کرد و به مردم دروغ گفت.

طالبی به تخلفات موجود در حوزه واگذاری زمین در دستگاه‌هایی مانند جهادکشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش مدیران این مجموعه‎‎ها و برخی دیگر از اداره‌ها و نهادها مانند شهرداری و تامین اجتماعی به دلیل نوع فعالیت و مراجعه بالا، غالباً زمینه تخلفات در این مجموعه‎‎ها بیشتر از سایر مجموعه‎‎های اداری رخ می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه ساختار حقوقی و اداری کشور به نحوی ترسیم شده که برای سوء استفاده و رانت فضای کافی برای متخلفان وجود دارد و دروازه‎‎های زیادی نیز برای فرار سوء استفاده‌کنندگان وجود دارد و این در حالی است که یکی از ابزارهای جلوگیری از بسیاری سوء‌ استفاده‎‎ها، ایجاد دولت الکترونیک است. در صورت تحقق دولت الکترونیک قطعاً بسیاری از دروازه‌‏‏های فرار و سوء استفاده متخلفان گرفته خواهد شد. با کاهش حجم تخلفات، اندک موارد سوء استفاده‌ها نیز بسیار سهل‌تر رصد و پیگیری می‏‏‌شود.

‌طالبی همچنین تاکید کرد: باید زمینه کار مدیران و کارشناسان بازرسی برای انجام وظایف آنها چه به لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری مهیا شود چرا که در غیر این صورت بازرسی بسیار سخت و ناممکن خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار