بادشدیدمهران رادرنوردید

مسوول هواشناسی مهران گفت: وزش باد شدید با سرعت 59 کیلومتر در ساعت این شهرستان مرزی را در نوردید و موجب اخلال در زندگی روزمره مردم این شهر شد.
کد خبر: ۵۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 25 June 2015
علی محمدیان بااعلام این خبرگفت: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار مشکلاتی را برای تردد مردم و وسایل نقلیه بوجود آورده است.

به گفته وی، هم اکنون آسمان شهرستان مرزی مهران غبارآلود ناشی از پدیده ریزگردها و دمای هوای این شهر مرزی حدود 35 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

محمدیان تاکید کرد: گرد و غبار موجود در هوای منطقه بویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی کشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرها می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون میزان دید افقی ناشی از تندباد در مهران شش هزار متر است که چهار هزار متر از حد یک هوای پاک و استاندارد که 10 هزار متر است، کمتر می باشد.

مسوول هواشناسی مهران پیش بینی کرد وضعیت آلودگی هوا تا دو روز آینده در این شهرستان مرزی ادامه داشته باشد.

شبکه بهداشت و درمان مهران نیز در اطلاعیه ای به شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد به علت آلودگی هوا ناشی از ورود ریزگردهای عربی از حضور در فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار