آیامیدان امام به هویت اصلی خودبازمی گردد؟

هنوز میدان اصلی شهر همدان از وضعیت ترافیک و نبود پارکینگ رهایی نیافته گرفتار دستفروشان شده است.
کد خبر: ۵۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 27 June 2015
فروش کالاهای غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته و البته ارزان‌قیمت توسط دستفروشان در میدان امام(ره) همدان به عنوان یک تهدید برای سلامتی خانواده‌ها نیاز به ساماندهی و نظارت دارد.

به گزارش فارس ، میدان اصلی شهر همدان به واسطه شکل خاص و نوع معماری‌اش، یکی از میدان‌های شناخته شده در کشور است.

این میدان که 6 خیابان اصلی شهر همدان را به هم متصل می‌کند، نه تنها به دلیل شکل ساخت، که این روزها به دلیل هرج و مرج و نبود وضعیت مناسب نیز به یکی از مکان‌های قابل توجه در همدان تبدیل شده است.

ترافیک، شلوغی، وجود طرح ترافیک برای خودروهای شخصی، نبود پارکینگ مناسب در این قسمت و قرار گرفتن در مسیر پایانه‌های مسافربری بین شهری و روستایی، قرار داشتن ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس برای نقاط مختلف شهر در این میدان و قرار گرفتن بازار سنتی و مرکزی شهر در آن مکانی شلوغ و بی در و پیکر ساخته است.

میدان امام(ره) اما نه به خاطر همه موارد ذکر شده که به دلیل وجود افراد مختلفی که اقدام به فروش کالا و نان به صورت دستفروش می‌کنند نیز قابل توجه و بررسی است.

افرادی در میدان امام(ره) با فروش کالایی چون روغن، برنج و مواد شوینده به صورت دستفروشی اقدام به راه‌اندازی کسب و کاری البته به صورت غیر قانونی کرده‌اند و این شغل‌های کاذب گاهی باعث پدید آمدن مشکلاتی نیز شده است.

فروش روغن و برنج توسط این افراد که بعضاً دیده می‌شود با قیمت‌های زیر قیمت بازار عرضه می‌شود جای سئوال دارد.

البته این افراد نه تنها فروش که اقدام به خرید این کالاهای اساسی مصرفی نیز می‌کنند.

یکی از این فروشندگان که نخواست نامش عنوان شود در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه این اقلام از کجا و چگونه تهیه می‌شود؟ گفت: تعدادی از کارمندان دولت و دستگاه‌های مختلف که بن کالا دریافت می‌کنند، کالا را می‌فروشند و ما پس از خرید اقدام به فروش کالا به مردم می‌کنیم.

وی دلیل فروش کالا از سوی دارندگان و دریافت‌کنندگان بن را کیفیت نسبتاً پایین کالاها عنوان کرد و گفت: برخی از افراد این کالاها را نمی پسندند و ترجیح می‌دهند که آن را بفروشند.

در همین خصوص سئوال این است که دستگاه‌های دولتی که به بهانه‌های مختلف اقدام به ارائه بن کالا به پرسنل خود می‌کنند چرا کالای مرغوب و با کیفیت را در اختیار پرسنل قرار نمی‌دهند؟

البته نکته دیگر قابل توجه این است که برخی افراد بی‌بضاعت و مواجه با آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد نیز اقدام به فروش مایحتاج خانه می‌کنند.

برخی شهروندان نیز درباره فروش کالا در میدان امام(ره) معتقدند  برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان کالاهای بی‌کیفیت، غیر مجاز و تاریخ گذشته را با قیمت پایین به این شکل عرضه می‌کنند و متاسفانه برخی از خانواده ها به دلیل وضعیت نامناسب مالی اقدام به خرید این کالا‌ها می‌کنند.

یکی از شهروندان که به این شکل فروش کالا معترض است درباره فروش کالا از سوی دستفروشان اظهار کرد: چند وقت پیش خانواده‌ای به دلیل خرید پنیر از این دستفروشان و استفاده آن دچار مسمومیت شده بودند چراکه تاریخ مصرف این محصول گذشته بود اما به دلیل قیمت پایین خریداری شد.

حال با توجه به اینکه فروش این قبیل کالاها می‌تواند تهدیدی برای سلامتی برخی از خانواده‌ها باشد انتظار می‌رود که مسئولان و متولیان امر اقدام به نظارت و جمع‌آوری این دستفروش‌ها کرده و همچنین شرایط را برای عرضه محصولات غذایی ارزان‌قیمت فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار