دو شکارچی متخلف در تفت دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: دو شکارچی متخلف طی چند روز اخیر در دهستان نصر آباد این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزد محمدرضا خواجه گفت: دستگیری این متخلفان با همکاری همیاران طبیعت و از طریق تعقیب و گریز شکارچیان انجام شد.

به گفته وی ، از این متخلفان لاشه سه راس کل وحشی، یک قبضه سلاح شکار، تعدادی فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی، کوله پشتی و دیگر لوازم شکار کشف و ضبط شد.

این مسوول اضافه کرد: همچنین تعدادی دیگر از شکارچیان متخلف که از محل متواری شده بودند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در مجموع امسال 6 شکارچی متخلف در حین شکار و یا بعد از آن دستگیر شده اند که اغلب آنان به شکار کل و بز در زیستگاه این گونه ها اقدام می کردند.

خواجه ،همیاری و همکاری مردم و همیاران را در شناسایی و دستگیری شکارچیان و حفظ حیات وحش ضروری خواند و گفت : با توجه حضور زیاد شکارچیان و دستگیری آنها در چند ماهه اخیر در منطقه شکار ممنوع از مردم و همیاران درخواست می کنیم همکاری بیشتر برای حفظ محیط زیست و حیات وحش داریم.

وی با بیان اینکه به علت های مختلف حیات وحش رو به منزوی شدن و از بین رفتن است ، خاطرنشان کرد : محیط زیست به تنهایی قادر به حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی و گونه های زیستی نیست بلکه مردم و دستگاههای مسوول دیگر نیز باید ما را در این زمینه یاری کنند.

خواجه ، از افزایش همیاران محیط زیست و برگزاری همایشی برای شکارچیان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد ، با برگزاری این همایش و نمایش مستندی از شکار حیوانات توسط شکارچیان و صدمه ای که به محیط زیست و حیاط وحش زده می شود درس عبرت گرفته و دست از این اقدام تخریبی خود به محیط زیست بردارند.

وسعت منطقه شکار ممنوع شیرکوه تفت 50 هزار هکتار با انواع حیوانات، پرندگان و پوشش گیاهی و همچنین کل وسعت مراتع منطقه 438 هزارو 720 هکتار اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار