سال آینده هیچ پروژه جدید عمرانی در فارس کلنگ زنی نخواهد شد

تکیه بر اقتصاد نفتی,بودجه عمرانی فارس را صفر کرد

با توجه با کاهش قیمت نفت و کاهش بودجه سال 94 از سوی دولت,هیچ بودجه ای از سوی استانداری به پروژه های عمرانی تخصیص نخواهد یافت و ما را بیش از پیش از پیامد های اقتصاد تک محوری آگاه می سازد
کد خبر: ۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۲ 22 January 2015
شهر شیراز بعنوان یکی از قطب های گردشگری کشور همیشه نیاز مبرم به پروژه های عمرانی داشته.البته در چند سال اخیر اقدامات مثبتی صورت گرفته,اما هنوز به نسبت شهرهایی مثل اصفهان راه زیادی در پیش هست.
در شیراز با توجه به جمعیت زیاد و ترافیک سنگین,ساخت تقاطع های غیر هم سطح می تواند از بار ترافیکی کم کند و همچنین موجب زیبایی فضای شهر شود.
از این رو برای شروع و اتمام این پروژه ها نیاز به تخصیص بودجه بوده.بودجه های که دولت از منابع کشور در اختیار استانداری ها قرار می دهد.
اما امسال طبق گفته ی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس با توجه به کاهش اعتبارات استان در بودجه سال 94,سال آینده هیچ پروژه جدید عمرانی در فارس کلنگ زنی نخواهد شد.
ساسان تاجگردون در گردهمایی فرمانداران استان در شیراز افزود:با توجه به کاهش قیمت نفت و فشار تحریم ها,بودجه کشور در سال94 حالت انقباضی دارد و به موازات آن بودجه استان نیز کاهش داشته.
وی ادامه داد با توجه به این شرایط شروع هر گونه پروژه عمرانی جدید در سال آینده مطلقا ممنوع است و فرمانداران تلاش کنند با مدیریت صحیح پروژه های نیمه تمام شهرستان هادر سال آینده را به بهره برداری برسانند.
و اما مردم ما که مثل همیشه در ریاضت اقتصادی به سر می برند این بار و با کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش بودجه,این فشار را بیش از پیش احساس می کنند.مسلما یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات ما در این زمینه تکیه به صنعت نفت و عدم پیشرفت در صنایع دیگر است.
در اینگونه مواقع است که متوجه وخامت اوضاع می شویم و درمیابیم که نفت می تواند خود عاملی برای عدم پیشرفت صنعتی کشور باشد.
امیدواریم با وضعیت پیش آمده درسی گرفته باشیم که از اقتصاد تک محوری خارج شویم و این رشته ی وابستگی به نفت را قطع کنیم که مجبور نباشیم در پروژه های عمرانی را تخته کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار