مدیرکل اجتماعی و امور خانواده استانداری یزد:

مناطق نیازمند خدمات ویژه اجتماعی در یزد شناسایی می‌شوند

مدیرکل اجتماعی و امور خانواده استانداری یزد با بیان این مطلب که امکانات اولیه اورژانسی برای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در یزد تامین شود، گفت: مناطقی که در یزد بیش از سایر مناطق نیازمند خدمات ویژه اجتماعی هستند، شناسایی می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 01 July 2015
به گزارش تابناک یزد  مجید جوادیان‌زاده در نشست کمیته ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی استان یزد که با محوریت ساماندهی و استفاده از تمام ظرفیت استان برای تدوین برنامه‌های فرهنگی در اوقات فراغت برگزار شد، اظهار داشت: تعریف شرایط و مشخص کردن محل مناطق ویژه تفریحی و رفاهی در اوقات فراغت لازم و ضروری است.  

مدیرکل اجتماعی و امور خانواده استانداری یزد گفت: برنامه‌های اوقات فراغت باید هدفمند و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در محل‌هایی که فاقد امکانات تفریحی و فرهنگی مناسب هستند تدوین و تنظیم شود.

جوادیان‌زاده در ارتباط با وظایف ادارات و ارگان‌های استان در ارتباط با این مناطق، افزود: طبق مصوبه مرکزی شورای ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی کشورکمیته امداد امام خمینی(ره) موظف است با همکاری اداره کل بهزیستی استان یزد نسبت به تشخیص نیاز مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی استان یزد اقدام کند.

 وی ارائه خدمات آموزشی و اشتغال به ساکنان مناطق محروم و حاشیه‌ای استان به صورت رایگان را از جمله وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد عنوان کرد.

 مدیرکل اجتماعی و امور خانواده استانداری یزد تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و اشتغال در سطح استان، وظیفه نظارت بر اجرای آیین‌نامه فوریت‌های اجتماعی اقدامات لازم به منظور تسریع در ارائه خدمات به مناطق حاشیه‌نشین و محروم را به عهده دارد.

 وی با اشاره به ضرورت ایمنی و بهداشت در مناطق حاشیه‌نشین ادامه داد: سازمان بهداشت درمان و آموزش پزشکی استان یزد در راستای حفظ سلامت جامعه، ملزم به تأمین امکانات اولیه و اورژانسی برای سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در سطح استان است.

جوادیان‌زاده با اشاره به ضرورت جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار در سطح استان یزد عنوان کرد: نیروی انتظامی در راستای وظایف ذاتی خود باید همکاری لازم با دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به مناطق محروم و حاشیه‌نشین را به منظور تأمین امنیت کارکنان و دست اندرکاران اجرایی انجام دهد.

اجرای مصوبات شورای ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی کشور، برنامه‌ریزی برای استفاده فرهنگی از روزهای باقی مانده ماه مبارک رمضان در سطح استان یزد و ارسال برنامه‌های فرهنگی ویژه سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان به دفتر اجتماعی استانداری یزد به منظور ساماندهی و تدوین برنامه‌ای ویژه به عنوان مهمترین مباحث مطرح شده و دستور کار جلسه بعد تعیین و مصوب شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار