رییس سازمان امور عشایر: یارانه عشایر قطع نمی شود

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون وزیر و رییس سازمان امورعشایر کشور از تداوم پرداخت یارانه پرداختی به جامعه عشایر کشور در سال آینده خبر داد و گفت: با حمایت مستقیم مجلس و دولت، یارانه هیچ یک از عشایر در سال آینده قطع نخواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 31 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- کرمعلی قندالی همچنین میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را 195 هزار تن برآورد کرد و گفت: قبل از این دولت میزان تولید سالانه گوشت قرمز عشایر 160 هزار تن بود.
وی تعداد جمعیت عشایری کشور را 1.2 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: هم اینک بیش از 24 میلیون راس دام سبک کشور در اختیار عشایر است.
به گفته قندالی، حدود 60 درصد از عشایر در مناطق زاگرس و 40 درصد مابقی در مناطق البرز و مرکزی مستقر هستند.
رییس سازمان امورعشایر، تعداد خانوار عشایری کشور را 213 هزار خانوار ذکر و تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از 75 هزار خانوار عشایر از بیمه اجتماعی برخوردار شده اند.
وی از تامین و تحویل 15هزار پنل خورشیدی به منظور تامین برق و روشنایی چادرعشایر کوچرو در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری پنل های خورشیدی به 30 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان امور عشایر کشور از توزیع روزانه 7 میلیون و 200 هزار لیتر آب آشامیدنی سالم بین عشایر خبر داد و گفت: با توجه به وجود پدیده خشکسالی، روزانه حدود 600 تانکر 12هزار لیتری کار آبرسانی به عشایر را در مناطق مختلف کشور برعهده دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار