توسط موسسه خیریه ریحانه

بیمارستان سرطانی ها در اردبیل احداث می شود

مدیرعامل مؤسسه حمایت از بیماران سرطانی ریحانه اردبیل گفت: با توجه به مراجعات زیاد و گسترده در معالجه بیماری‌های مختلف سرطانی، در حال ساخت یک بیمارستان و کلینیک تخصصی در اردبیل هستیم تا ارائه خدمات به این بیماران رایگان انجام شود.
کد خبر: ۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸ 17 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرابیان در جلسه هم‌اندیشی با خیرین اردبیلی اظهار کرد: بیماری سخت و صعب‌العلاج سرطان که افراد جامعه را تهدید می‌کند امروزه با صرف هزینه‌های بسیار زیاد و گاه به دلیل شرایط حاد بیماران سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌کند به طوریکه نام و نشان این بیماری حتی وحشتی عجیب بر دل و جان مردم انداخته و آنها را نگران می‌کند.

وی تصریح کرد: این بیماری که به دلیل تکثیر نامتوازن و نامتعارف سلول‌های بدن به وجود آمده و رشد می‌کند، عوامل مشخصی ندارد اما عامل ژنتیکی و رشد برخی سلول‌ها به صورت نابجا زمینه بروز این بیماری را فراهم می‌آورد که هر چند روش‌های درمانی متعددی نیز برای آن نظیر شیمی‌ درمانی و استفاده از سلول‌های مغز استخوان توصیه شده اما اگر پیشگیری‌های اولیه انجام شود امکان ابتلا نشدن به این بیماری و یا کاهش ابتلا وجود دارد.

مدیرعامل مؤسسه حمایت از بیماران سرطانی ریحانه اردبیل ضرورت تغذیه سالم را براساس گفته پزشکان به همراه تحرک روزانه در کاهش بروز بیماری سرطان یادآور شد و گفت: 95 درصد عوامل محیطی در این بیماری تأثیرگذار بوده و شکل نامناسب تغذیه امروزی بر دامنه این بیماری افزوده است.

سرابیان به مراجعات مکرر بیماران مبتلا به سرطان برای تأمین بخشی از هزینه‌ها از طریق مؤسسه خیریه ریحانه اشاره کرد و افزود: ما به لطف الهی و با همراهی نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این انجمن حمایتی غیردولتی را فعال کردیم تا دستگیر بیماران و افراد نیازمند باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در حال حاضر یک‌هزار و 820 بیمار سرطانی تحت پوشش این مؤسسه است که سعی می‌کنیم به این بیماران خدمات مختلفی را ارائه کنیم که از شیمی درمانی گرفته تا طب هسته‌ای، هزینه‌های مربوط به دارو، درمان و سونوگرافی، نمونه‌برداری و... کمک لازم را داشته باشیم.

سرابیان، همراهی یک‌هزار و 460 نفر از خیرین را با این مجموعه در کمک‌رسانی مناسب به بیماران یادآور شد و اضافه کرد: مؤسسه خیریه ریحانه در تلاش است تا ساختمان بیمارستانی و کلینیک تخصصی سرطان را که در حال احداث دارد هر چه سریع‎تر تجهیز و تکمیل کرده تا این بیماران به صورت رایگان مورد مداوا و درمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: یک میلیارد تومان تاکنون برای اجرای این پروژه هزینه شده و با پیشرفت بیش از 40 درصدی با همراهی خیرین و افراد نیکوکار با نیات خداپسندانه مراحل اجرایی این پروژه در حال انجام است که امیدواریم تا دو سال آینده تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی شود.

زشکان اعلام کردند که برای به حداقل رساندن آسیب‌های سرطان و جلوگیری از ابتلا به این بیماری افراد جامعه علاوه بر تحرک روزانه و فعالیت‌های ورزشی به صورت مستمر 500 تا 900 گرم هر روز سبزیجات و میوه‌جات تازه مصرف کنند و از مصرف غذاهای سرخ‌ کردنی و دودی پرهیز کرده و به سلامت خود بیش از گذشته کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار