امام جمعه شهرستان اردكان:

آنهايي كه با مسائل شرعی و زیست محیطی اردکان بازی سیاسی کنند، خائن هستند

امام جمعه اردكان گفت: با صدای بلند اعلام می‌کنیم که هر کسي در هر جایگاه و از هر جناحی بخواهد با مسائل فرهنگی، شرعی، بهداشتی و زیست محیطی اردکان بازی سیاسی کند، چه چپ باشد چه راست و چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، خائن به این مردم شناخته خواهد شد .
کد خبر: ۵۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزدحجت الاسلام "سید اسماعیل شاکر" در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص صنایع این شهرستان از حمایت‌های اقشار مختلف مردم در این زمینه تشکر کرد و گفت: مسئولان شهرستان نیز باید در این زمینه با هم هماهنگ باشند.

وی افزود: در هفته گذشته بدون این که از شخصی و صنعتی نام ببریم به سه مطلب اشاره کردیم که تابحال هیچ کسي و حتی مسئولان قبلی اردکان هم این موضوعات را تكذيب نكرده‌اند.

حجت الاسلام شاکر خاطرنشان کرد: اعتراض اول ما در مورد بکارگیری نیروهای غیربومی در صنایع بود و به اهمیت استفاده از نیروی بومی تاکید داشتیم و اعتراض دوم نيز رعایت نکردن مسائل شرعی بود که چرا در ماه مبارک رمضان به حرمت‌های این ماه توجه نمی‌شود.

وی افزود : موضوع سوم هم عدم رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی از سوی صنایع بود که عوارض ناشی از آن مدت‌هاست که محیط زیست شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: حتی برخی از شهروندان اردکانی نیز که خارج از شهرستان زندگی می‌کنند، ضمن اعلام حمایت از این مباحث از مردم خواسته‌اند که در موضع خود ایستادگی کنند و نگذارند كه فرهنگ، نجابت، اصالت، امنیت، محیط زیست و کشاورزی اردکان زیر چرخ‌های صنایع له شود.

خطیب نماز جمعه اردکان ضمن تشکر مجدد از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی فعال در شهرستان، گفت: ما هیچگاه منکر اقدامات صورت گرفته از سوی صنایع در زمینه اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری در شهرستان نیستیم، اما قرار نیست به خاطر این موضوع فرهنگ، دین، محیط زیست و سلامت خود را از دست بدهیم.

شاکر گفت: در این هفته نيز چند نکته دیگر را اضافه می‌کنم و هرکسي بخواهد با این مسأله جناحی و سیاسی برخورد کند، به مردم خیانت کرده است .

وی اظهار كرد: با صدای بلند اعلام می‌کنیم که هر کسي در هر جایگاه و از هر جناحی بخواهد با مسائل فرهنگی، شرعی، بهداشتی و زیست محیطی اردکان بازی سیاسی کند، چه چپ باشد چه راست و چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، خائن به این مردم شناخته خواهد شد .

امام جمعه اردکان به وضعیت محیط زیست و حیات وحش این شهرستان کرد و افزود: آیا یوزپلنگ ، قوچ و میش، جبیر، روباه و دیگر حیواناتی که در منطقه سیاه کوه و درانجیر، تشنه و گرسنه هستند، چپ و راست می‌شناسند؟

وی افزود: ما با تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع طبیعی و حفر چاه‌های عمیق در برخی از مناطق که به ضرر مردم اردکان است، مخالفیم و این موضوع ربطی به سیاست ندارد .

شاکر گفت: بنده هیچگاه عضو گروه و دسته‌ای نبوده و نخواهم بود و با کار سیاسی و جناحی، کاری ندارم و از این بازی‌های سیاسی هم بیزاریم .

وی افزود : ما در نظر داریم از حق مردم دفاع کنیم و کاری کنیم که 10 سال دیگر شرایط مادی و معنوی زندگی در شهر اردکان از بین نرود و نباید به گونه‌ای باشیم که وقتی می‌گوییم اردکان شهر قنوت و قنات و قناعت است به ما بخندند و بگویند؛ کجاست قنوتتان؟ کجاست قنات و فرهنگ و قناعتتان؟

شاکر افزود: ما با صدها تابلو هم نمی‌توانیم فرهنگ و تدین شهرمان را حفظ کنیم، بلکه باید این فرهنگ در متن مردم حضور داشته باشد.

وی با اشاره به وصیت شهداء و علماء در زمینه حفظ حجاب و عفاف، توجه به نماز جماعت و اول وقت، اتحاد و پیروی از رهبری، گفت: باید کاری کنیم که در برابر علماء و شهداء شرمنده نباشیم به گونه‌ای که از ما گلایه کنند و بگویند که شما فرهنگ ما و حاصل زحمات ما را ضایع کردید لذا نباید این ارزش‌ها را از دست بدهیم.

امام جمعه اردکان به آشفتگی وضعیت حجاب و عفاف در شهر و مسائل فرهنگی و زیر پا گذاشتن مسائل شرعی و روزه خواری در برخی از صنایع اشاره کرد و افزود: برخی‌ها می خواهند از مسأله حقوق مردم استفاده سیاسی کنند و همه مسائل را به جناح و طیفی خاص نسبت دهند که این موضوع هیچ ربطی به مسائل سیاسی و جناحی ندارد و هر کسي بخواهد با آن برخورد سیاسی و جناحی کند مسلماً ما جلوی آن خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام شاکر با اشاره به این که ما با هیچ کار خلاف قانون موافق نیستیم و عده‌ای سعی دارند نزدیک به انتخابات از مباحث مطرح شده از سوی ما بهره‌برداری سیاسی کنند، تصریح کرد: اگر کسانی بخواهند قوانین و مقررات را زیر پا بگذارند و نظم وامنیت شهر را برهم بزنند، بدانند اولین کسی که در مقابل آنها می‌ایستد، شخص امام جمعه است و ما در این تریبون از آنها بیزاری می‌جوییم.

وی افزود : ما همه مطالبات خود را که هفته گذشته در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کردیم را پیگیری می‌کنیم و با رعایت همه موازین شرعی و قانونی پای آنها هم ایستاده‌ایم .

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت‌: موضع ما در این مذاکرات همان موضع مقام معظم رهبری است که به منزله منشور هسته‌ای راه راست و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد .

وی افزود: گفت‌وگو و مذاکره اشکالی ندارد، ولی ما اجازه نمی‌دهیم راه نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن باز شود و جلوي پیشرفت علم و دانش گرفته شود چرا که ما زیر بار ذلت و ظلم نخواهیم رفت .

امام جمعه اردکان با اشاره به جنایات گسترده آمریکا در ایران و جهان، اظهار كرد: ما نباید چهره دشمن خونریز و بی‌رحم و مجرم را زیبا و موجه جلوه دهیم و کسانی که دشمنان ما را زیبا و موجه جلوه می‌دهند، خائن به این مملکت هستند .

گرامیداشت هفته اکرام ایتام و لزوم توجه به نیازمندان واقعی جامعه، بیان جایگاه صدقه و انفاق در زندگی انسان ، توصیه به بهره‌برداری از فرصت باقیمانده از ماه مبارک رمضان، بیان فضائل شب‌های قدر و خلوت با خداوند در این شب‌ها از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار