آب نیست!

عاطفه ابراهیمی
کد خبر: ۵۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی یزد بی آبی:این یک قانون است وقتی چیزی همیشه در دسترس مان هست آنقدر برایمان عادی می شود که آن را نمی بینیم و از اهمیتش آگاه نیستیم. مثل آب! از زمانی که آب لوله کشی به خانه های ما آمده زندگی را برایمان بسیار راحت کرده است از طرفی همیشه در دسترس است و همین باعث شده کمی نسبت به آن بی تفاوت باشیم. تصور کنید امروزه می خواستید برای مصارف روزانه از آب انبار آب بیاورید زمانی که روزی چند مرتبه پله های آب انبار را پایین و بالا می کردیم قدر آن یک کوزه آب را بیشتر می دانستیم. اما حالا هر لحظه که اراده کنیم آب در اختیار ماست.
به مصارف خانگی، باید مصارف صنعتی و کشاورزی را نیز اضافه کنیم، به زیر کشت بردن زمین های فراوان، تاسیس کارخانجات مختلف و آب بر، همه و همه باعث شده بشر امروزه بیش از بیش آب مصرف کند. وضعیت کشورهایی مثل کشور ما که جزء مناطق نیمه خشک دنیاست و همیشه با کم آبی روبرو بوده بسیار وخیم تر است. می توانید تصور کنید که شهر ما یزد، در چه وضعیتی به سر می برد.
این شعار را که می گوید " آب هست اما کم است" را همه شنیده ایم این جمله به ما گوشزد می کند بحران آب بسیار جدی است اما بخش اول آن یعنی " آب هست" دلخوشی پنهانی دارد و ممکن است ما را به اشتباه بیندازد. درست است که هنوز آب هست اما باید دید این آب دقیقا چه مقدار است و تاکی می تواند نیازهای ما را برطرف کند در واقع آب شیرین و قابل استفاده تا چه زمانی در دسترس ما است.
بیایید واقع بین باشیم منابع آب شیرین در جهان محدود است. در این میان استان و شهر ما که از دیرباز با مشکل کم آبی روبرو بوده و مقنی هایش به قلب زمین می رفتند تا به آب برسند، اوضاع بدتری دارد. به شعار بالا فکر کنید و روزی را تصور کنید که خدای ناکرده مجبور شویم بگوییم " آب نیست!" به کودکانمان فکر کنیم به خودمان به زندگی که بدون آب ممکن نخواهد بود. هر گونه که می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید. جهان ما راهی برای تولید آب نمی شناسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار