شناسايي شش كانون آنفلونزاي فوق حاد پرندگان از ابتداي امسال در یزد

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسايي شش كانون آنفلونزاي فوق حاد پرندگان از ابتداي سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 07 April 2018

دکتر«محمدحسن لطفي» در نشست كارگروه سلامت و امنيت غذايي استانه با حضور معاون سياسي- امنيتي استاندار، فرمانداران و مسئولين دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته هم تعداد ١٢ كانون آنفلونزاي فوق حاد پرندگان كشف و مهار شد و عدم تكرار اين كانونها با مشاركت همه دستگاه‌هاي ذيربط استان از جمله اداره دامپزشكي و همراهي مردم استان ميسر شده است.

وي افزود: تاكنون هيچگونه آلودگي انساني از نوع جديد آنفلونزاي فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و علت اين امر، پيشگيري به موقع بوده و موارد شبه آنفلونزايي هم با مراقبت ويژه در بيمارستان‌هاي استان، منفي گزارش شده است.

دکتر«گویا»رييس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، گفت: از جمله دستاوردهاي دانشگاه علوم پزشكي يزد در خصوص بيماري آنفلونزا، شناسايي كانونهاي آنفلونزاي فوق حاد پرندگان و مهار آنها بوده است.

وی اظهار کرد: كليه كشورهاي منطقه خاورميانه درگير اين بيماري بودند و اقدامات متعددي به منظور مهار اين بيماري صورت گرفته و چنانچه اين اقدامات هدفمند و علمي بوده باشند شاهد فروكش كردن آن در منطقه خواهيم بود.

این مقام مسئول در پایان مهمترين و اثربخش ترين راه پيشگيري و مهار اين بيماري را مشاركت و همكاري كليه دستگاه‌هاي ذيربط و همچنين مردم برشمرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار