استان قم به‌عنوان استانی خشک در تنش آبی به‌سر می‌برد

استاندار قم گفت: استان قم به‌عنوان یک استان خشک، در تنش آبی به سر می‌برد که در این زمینه کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سراسر کشور تشکیل‌شده و هفته گذشته نخستین جلسه استانی کارگروه سازگاری با محیط‌زیست برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 29 April 2018

به گزارش تابناک قم، سیدمهدی صادقی در جلسه شورای معادن استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: هنر اصلی مدیران بخش صنعت، اداره این بخش باوجود تمام مشکلات است و مدیران ذی‌ربط با استفاده از تجربیات خود باید در جهت مرتفع شدن مشکلات معادن راه‌حل ارائه دهند.

وی افزود: استان قم در بین استان‌های کشور، سهم بالایی در دارا بودن از منابع طبیعی را داشته و بهترین فرصت برای ارائه خدمات استانی و ملی در این زمینه برای مدیران استان فراهم آمده است.

استاندار قم با اشاره به لزوم اهتمام به محور محیط‌زیست و آب استان قم، گفت: بحث ارزش‌افزوده در تمام موضوعات اقتصادی استان به‌ویژه معادن، باید پیگیری شود، چراکه باارزش افزوده بالا هم سرمایه‌گذار و هم کشور پیشرفت می‌کند.

صادقی با اشاره به لزوم اهتمام به محور محیط‌زیست و آب استان قم، عنوان کرد: استان قم به‌عنوان یک استان خشک، در تنش آبی به سر می‌برد که در این زمینه کارگروه سازگاری با کم‌آبی در سراسر کشور تشکیل‌شده و در هفته گذشته نخستین جلسه استانی کارگروه سازگاری با محیط‌زیست برگزار شد.

وی کند شدن و ایجاد فساد در روال اداری را نتیجه عدم مدیریت صحیح بر منابع دانست و تصریح کرد: در صورت نبود راهکار برای رفع موانع فعالیت‌های معادن، تخلفات صورت افزایش پیدا می‌کند، بنابراین در تمامی بخش‌ها باید تمهیدات لازم برای فعالیت‌های بخش‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در زمینهٔ قانونی اندیشیده شود.

استاندار قم با اشاره به لزوم بهره‌برداری از فرصت‌های پیش روی استان، بیان کرد: با توجه به معادن موجود در استان قم، فرصت مناسبی برای انجام فعالیت‌های در سطوح استانی و ملی فراهم آمده است که در فعالیت‌های انجام‌شده نسبت به فعالیت‌هایی که باید انجام شود، اختلاف بالایی وجود دارد.

صادقی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: تمام دستگاه‌های کشور باید درزمینهٔ اجرای مصوبات این کارگروه نهایت اهتمام را نشان داده و با استفاده صحیح از منابع آبی در جهت مبارزه با کم‌آبی گام بردارند.

وی با توجه به بحث توسعه پایدار در استفاده از منابع استان، تأکید کرد: درزمینهٔ استفاده از منابع کشور، باید آینده‌نگری داشته باشیم و سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذشده در راستای اهتمام به نسل‌های بعد باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار