اجرای طرح اسکان عشایر در اردبیل

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: طرح اسکان عشایر در اردبیل اجرا می‌شود که تاکنون ۳۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.
کد خبر: ۶۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 11 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قادر هنرمند صبح امروز در دیدار با فرماندار شهرستان گرمی اظهار داشت: بیش از 3 برابر از ظرفیت مراتع، دام سبک در استان اردبیل وجود دارد و تبدیل دام سبک به سنگین از برنامه امور عشایر استان است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: 6 درصد از جمعیت استان عشایر هستند اما با وجود تعداد جمعیت کم نقش بسزایی در تولیدات محصولات مختلف از جمله مواد پروتئینی، لبنی و صنایع دستی ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به میزان تولیدات عشایر استان اردبیل در حوزه فراورده‌های لبنی و پروتئینی بیان کرد: 30 درصد پروتئین و لبنیات استان به ارزش 240 میلیارد تومان را را عشایر استان تولید و روانه بازارهای مختلف برای مصرف می‌کنند.

هنرمند از ابلاغ طرح اسکان عشایر خبر داد و افزود: اجرای این طرح مشکل اعتباری دارد و تا کنون 32 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که با جذب اعتبارت لازم تلاش می‌کنیم تا این طرح را بهصورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای طرح اسکان عشایر، 60 درصد از جمعیت عشایر استان در پایین دست سد خداآفرین اسکان می‌یابند که برنامه‌ریزی‌های و هدفگذاری‌ها در این زمینه انجام شده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه امور عشایر با میراث فرهنگی استان برای اجرای طرح جذب توریسم در جامعه عشایر استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های سرعین، خلخال، مشگین‌شهر و گرمی از جمله شهرستان‌های پیشنهادی برای مطالعه و اجرای این طرح است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار