سامدموجب تعمیق مناسبات مردم و مسوولان

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت : سامانه سامد یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش های علمی در تعمیق مناسبات بین مردم و مسوولان تاثیر مثبت داشته است.
کد خبر: ۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ 19 February 2015

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت : سامانه سامد یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش های علمی در تعمیق مناسبات بین مردم و مسوولان تاثیر مثبت داشته است.
'
قدرت نظری'  در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور رسیدگی به درخواست های مردمی و آشنایی بیشتر با دیدگاه های مردم، سامانه ای فراگیر برای پیگیری مطالبات مردمی، ساماندهی و پاسخگویی به آن ها در قالب سامانه ارتباطی'سامد' راه اندازی شد.
وی بیان کرد: مهمترین عامل و هدف تشکیل این سامانه کم کردن فاصله بین مردم و مسوولان و کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین گسترش ارتباطات مردم و دولت برای تضمین پاسخگویی دستگاه ها و سازمان ها و مشارکت فعال مردم در برنامه ریزی، نظارت و اصلاح امور از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه است.
وی گفت: این مرکز وظیفه دریافت، ثبت، ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردمی را به صورت الکترونیکی به عهده دارد که از کانال های مختلف نظارت و پیگیری، اطلاع رسانی، تحلیل و ارایه گزارش از اطلاعات و عملکرد دستگاه ها با استفاده بستر یکپارچه نرم افزاری امکان پذیر شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان اظهار کرد: امکان برقراری ارتباط آسان و سریع اقشار مختلف از سراسر استان، امکان پاسخگویی دقیق، سریع و با کیفیت به مسائل و مشکلات مردم و مراجعه نکردن مردم به مکان های دور از محل سکونت خود از مزایای این سامانه است.
نظری همچنین کاهش هزینه های دولت، نظارت مناسب بر عملکرد مسوولان و دستگاه ها در امر پاسخگویی، ارزیابی دقیق و صحیح میزان رضایت مردم از دستگاه ها و دولت، رسیدگی مقطعی به موضوعات روز جامعه و بررسی آنها را از دیگر مزیت های سامانه سامد برشمرد.
وی یادآوری کرد: با راه اندازی این سامانه در سال 89 این مرکز به صورت پیوسته درخواست های مردم را بررسی کرده بگونه ای که در این فاصله زمانی بیش از یک میلیون درخواست، شکایت، انتقاد و پیشنهاد بررسی و به ادارات مرتبط ارجاع داده شده است که سازمان های مرتبط نیز پاسخ مناسب را به آنها داده اند.
وی گفت: عمده ترین درخواست های مردمی از ریاست جمهوری به موضوعاتی از قبیل درخواست مساعدت مالی، درخواست اشتغال، درخواست تسهیلات بانکی، امکانات تفریحی و رفاهی برای روستاها، واگذاری مسکن مهر و دریافت ادوات کشاورزی برای روستاها معطوف بوده است.
این مقام مسوول اظهار کرد: بعد از تماسی که متقاضی با مرکز 111 دارد کارشناسان مستقر در این مرکز به مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل این درخواست ها پرداخته و آنها را به سازمان های مرتبط ارجاع می دهند که آن سازمان نیز موظف است در فاصله زمانی مشخصی به این درخواست ها پاسخ مناسب بدهد.
نظری افزود: همه این کارها به صورت الکترونیکی، بدون نیاز به حضور ارباب رجوع و زیر نظارت نهاد ریاست جمهوری انجام می شود.
وی با ذکر اینکه دسترسی آسان و بدون دغدغه مردم به مسوولان یکی از اهداف این سامانه بوده است گفت: سامد تنها پل ارتباطی در کشور است که همه مردم از هر طبقه و قشری و با هر طرز تفکری می توانند درخواست ها و پیام های خود را با کارشناسان ارئه داده و برای درخواست های خود پاسخ مناسب دریافت کنند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان بیان کرد: بسیاری از مردم در نقاطی دور دست زندگی می کنند که رفت و آمد آنها به مرکز استان سختی و هزینه های زیادی دارد، رفت و آمدی که پاسخش مشابه همان پاسخی است که می توانند تلفنی و از طریق شماره 111 بدون هیچ هزینه ای دریافت کنند.
وی توضیح داد: سامانه سامد در چهار سطح شهرستانی، استانی، دستگاهی و ملی در دستگاه های اجرایی و نظارتی طراحی شده است و در این مجموعه چهار گروه به صورت تخصصی فعالیت کرده و به بررسی درخواست های مردم می پردازند.
وی این تفکر که تمام مسئولیت ها به عهده مدیران است را تفکری منسوخ شده دانست و گفت: شناسایی و حل معضلات نیازمند مشارکت مردم و نظارت آنها است.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان افزود: در این راستا توسعه خدمات الکترونیکی به ویژه سامد می تواند روند نظارت و مشارکت مردم بر طرح ها را مستقیم و بی واسطه انجام دهد.
نظری اضافه کرد: مردم می توانند از طریق این سامانه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص طرح ها و برنامه ها با این مرکز در میان بگذارند همچنین این مرکز می تواند بازخورد برنامه ها و طرح های دولت را نیز بدون واسطه از زبان مردم دریافت کند.
مرکز سامد (سامانه الکترونیکی مردم و دولت) در راستای اهداف والای پاسخگو بودن و همچنین خدمت رسانی به همه مردم به منظور دریافت هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهادات سازنده راه اندازی شده است و مردم می توانند برای پیگیری درخواست ها با شماره تلفن 111 تماس گرفته و نتیجه نهایی درخواست های خود را دریافت کنند.


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار