برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی در البرز

کد خبر: ۶۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 21 July 2015

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌‌نویسی استان البرز خبر داد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ابراهیم شریفی عصر امروز در حاشیه نشست بررسی برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در سالی که از لحاظ هنری با نام سال تئاتر نام‌گذاری شده است به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به تئاتر ملی و دین‌مدار و با هدف بسط و تعمیق ارزش‌های والای دینی، فرهنگی و پرورش هنرمندانی متعهد، این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

وی شناخت و شناساندن نیازهای راستین جامعه، تقویت بنیان‌های فرهنگی تئاتر استان البرز و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات با هدف حمایت از نویسندگان بومی و ارتقای سطح نمایش‌نامه‌نویسان را از مهم‌ترین عوامل رشد تئاتر استان خواند و افزود: با مشارکت آموزشگاه هنرهای نمایشی خانه تئاتر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج همزمان با پنجمین جشنواره تئاتر استان البرز، این جشنواره را برگزار خواهم کرد.

شریفی در ادامه سخنان خود موضوعات اجتماعی‌ و مسائل مربوط به استان البرز، خانواده و تقویت بنیاد خانواده در جامعه ایرانی، توجه به الگوی زندگی ایرانی – اسلامی، اخلاق و رشد جامعه و دین و تاثیر آن بر کیفیت زندگی را از مهم‌ترین موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز دفاع مقدس نقش استان البرز در هشت سال دفاع مقدس، توجه به مفاخر و مشاهیر جامعه ایرانی به ویژه استان البرز و استفاده از موضوعات درون استانی با نگاهی انسانی و جهانی را از دیگر موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

به گفته وی هر متقاضی حداکثر با سه نمایش‌نامه می‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد و نمایش‌نامه‌های ارسالی نباید در هیچ جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی شرکت کرده باشند.

شریفی در رابطه با مهلت دریافت نمایش‌نامه گفت: مهلت دریافت نمایش‌نامه‌ها تا 30 مرداد بوده و این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار