افتتاح ۲۳۵ پروژه با اعتبار ۱۵۵میلیارد تومان در لاهیجان

سرپرست فرمانداری لاهیجان از افتتاح ۲۳۵ پروژه با اعتبار ۱۵۵میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

تابناک / امیر جانبازی، سرپرست فرمانداری لاهیجان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان در هفته دولت سیاست‌های دولت و عملکرد دستگاه خود را شفاف با مردم از طبق رسانه ها در میان بگذارند.

وی افزود: در هفته دولت در شهرستان ۲۳۵ پروژه کوچک، متوسط و بزرگ با اعتبار ۱۵۵میلیارد تومان با بیش از ۲۵۰۰ فرصت شغلی دائم و غیر مستقیم ایجاد شد که از نظر اعتبار ی نسبت به سال گذشته ۹۶درصد و از نظر تعدادپروژه ۴۴درصد و از نظر فرصت شغلی ۳۲درصد افزایش داشتیم.

جانبازی اضافه کرد: با توجه به پیگیری استاندار گیلان مبنی بر ایجاد اشتغال در سطح استان، ۲۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در قالب اشتغال روستایی به شهرستان لاهیجان تخصیص داده شد که تا امروز بیش از ۱۰۰میلیارد تومان متقاضی در حوزه طرح تکاپو، فراگیر و بومگردی داریم که پس از  بررسی در کمیته های فنی شهرستان و استان ۶۰میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، بهداشتی و ... جهت پرداخت به بانک‌های عامل معرفی گردید که به ۳۰۰طرح  اعتباری بالغ بر ۸میلیارد و ۱۳۳ میلیون پرداخت شد.

 سرپرست فرمانداری لاهیجان خطاب به نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان لاهیجان گفت: بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان در حوزه های مختلف هزینه شد تا شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم تا شعارها را تبدیل به عمل کنیم و انتظار ما این است که نماینده محترم مردم لاهیجان عملکرد دستگاه‌های اجرایی که در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید میباشد را ببینند.

وی ادامه داد: مدیریت شهرستانی به جد پیگیر پروژه‌هایی مثل پروژه میدان گیل و مجتمع فرهنگی میباشد اما پیشبرد این پروژه‌ها با اعتبار محدود شهرستانی و استانی غیر ممکن است و نماینده محترم با توجه به وظایف ذاتی باید از ظرفیت‌های ملی خود برای جذب منابع استفاده نمایند و اگر رابطه‌‌ای ندارند سعی کنند که تا این ارتباط و تعامل موثر بوجود آید.

مقام عالی دولت در شهرستان گفت: اگر پروژه‌ای احداث میشود صرفا جهت رفع نیاز مردم عزیز است و دستگاه‌ها برای افتتاح پروژه ها باید از مردم دعوت نمایند.

جانبازی در پایان افزود: میزان اعتبار شهرستان از محل تملک و دارایی‌ها سال ۹۷، ۳۰میلیارد و ۵۳۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از منابع استانی، ۳درصد نفت و گاز و جزء ۱۸ میباشد که انتظار میرود پس از تصویب دستگاه‌ها جهت اخذ موافقت‌نامه و تخصیص پیگیری نمایند.