اجاره بهای مغازه های بازارچه ساحلی آستارا مدیریت می شود

کد خبر: ۶۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 29 July 2015
آستارا - ایرنا - رییس اتاق اصناف آستارا گفت : در راستای اجرای سیاست های مربوط به تنظیم بازار ، اجاره بهای مغازه های بازارچه ساحلی آستارا به صورت جدی مدیریت می شود.
[اجاره بهای مغازه های بازارچه ساحلی آستارا مدیریت می شود]

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ عارف باباش پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی آستارا در محل اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان افزود : تمام افراد در هر پست و جایگاهی به نوعی از طریق خرید و فروش با بازار ارتباط دارند.

وی اضافه کرد : در این ارتباط آنچه باید از سوی بازاریان ملاک عمل قرار بگیرد همان تبعیت از قانون جامع نظام صنفی است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر پنج هزار واحد صنفی در شهرستان آستارا از طریق شش بازرس انجام می شود ، اظهار کرد : در این راستا تمام ماجرا به نظارت صنفی ختم نمی شود بلکه باید مسوولان و متولیان سعی در اشاعه فرهنگ درست کسب و تجارت از طریق برنامه های مختلف کنند.

وی با اشاره به اینکه هر واحد صنفی در شهرستان آستارا حداقل سه نفر را به طور میانگین به عنوان نیروی کارگر در خود جای می دهد ، بیان کرد : اتاق اصناف شهرستان آستارا با همکاری اداره صنعت ، معدن و تجارت به صورت هفتگی به 25 نفر از بازاریان آستارایی آموزش های مرتبط با کسب و تجارت و نیز چگونگی برخورد صحیح با بازرسان را ارائه می دهند.

رییس اتاق اصناف آستارا از افزایش بی رویه اجاره بهای واحدهای مختلف صنفی به خصوص در بازارچه ساحلی ابراز نگرانی کرد و گفت : افزایش افسار گسیخته اجاره بهای مغازه ها در روند تنظیم بازار تاثیر منفی می گذارد.

باباش پور ادامه داد : نشستی طی روزهای آتی با مشاوران بنگاه های معاملات ملکی برگزار می شود تا متصدیان این بنگاه ها استعلام خود از اجاره بهای مغازه های آستارا را در طی یک سال اخیر ارائه دهند تا در نهایت تصمیمات بعدی در این خصوص اعمال شود.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا نیز در ادامه بازرسی بر واحدهای صنفی را به شکل مستمر و برنامه ریزی شده خواند و گفت : در تیرماه امسال 100 پرونده تخلف صنفی تشکیل شد که عمده تخلف ها مربوط به نانوایان است.

بیژن خالق وردی پور از گرانفروشی و کم فروشی به عنوان تخلف های برجسته در بازار آستارا نام برد و افزود : طی روزهای آینده تمامی دوره گردهایی که اقدام به عرضه یخ در حاشیه خیابان می کنند جمع آوری می شوند.

وی اضافه کرد : این دوره گردها با وارد کردن یخ از سایر شهرستان های همجوار به شکل غیر بهداشتی و در یک فضای باز اقدام به عرضه آن در بین شهروندان و مسافران می کنند که همین امر می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی افراد باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی عرضه کننده ارزاق عمومی و سایر اقلام نظیر دیگر واحدهای صنفی ملزم به دریافت پروانه کسب هستند ، اظهار کرد : برابر با قانون نظام صنفی افراد صنفی موظفند قبل از تاسیس هر نوع واحد صنفی یا اشتغال به کسب و حرفه ، نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند.

شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب آنها در بازارچه ساحلی متمرکز شده است ، همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی بوده و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار