پاکسازی حریم جاده‌های البرز همزمان با آغاز سفرهای نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، حریم راه‌های استان البرز با حضور راهداران از زباله پاکسازی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 11 March 2019

مهرداد جهانی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، همزمان با سراسر کشور، با برپایی مراسم پاکسازی حریم راه‌ها، از مسافران نوروزی درخواست می‌کند، تا از ریختن زباله در جاده‌ها خودداری نموده و زباله‌های خود را در  حین سفر در داخل کیسه در داخل خودرو نگهداری نموده و با رسیدن به نزدیکترین مجتمع خدماتی بین راهی، زباله‌ها را در مخازن ویژه تخلیه نمایند.

جهانی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز میلیون‌ها خودرو از جاده‌های استان البرز تردد می‌کنند،  برای آموزش بیشتر به مسافران، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای همزمان با سراسر کشور در روز سه‌شنبه 21 اسفند  این مراسم را در آزادراه تهران- کرج  و با حضور مسئولان، اصحاب رسانه و راهداران برگزار می‌کند. 

وی با بیان اینکه پرتاب زباله به اطراف جاده یکی از عادات و رفتارهای ناپسند برخی مسافران خودروهاست افزود: این کار علاوه بر آنکه می‌تواند باعث اختلال در زوایه دید رانندگان دیگر و بروز تصادف شود، منظره اطراف جاده‌ها را نیز زشت و ناپسند می‌کند.

شایان ذکر است، سالانه چندین تن زباله که عموماً غیر قابل بازیافت هستند توسط مسافران در جاده‌ها پرتاب می‌شود که تاثیر زیادی در تخریب محیط زیست و بد منظر کردن جاده‌ها دارد.

گفتنی است در ایام نوروز سال 97، حدود 35 میلیون تردد در راه‌های استان البرز انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار