تبادلات فرهنگي با اعزام گروههاي برتر موسيقي به کشورهاي ديگر

گروه های برتر موسیقی فجر در راستای تبادل فرهنگی به کشورهای دیگر اعزام می شوند . معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل ازگروههای برگزیده شیرازی جشنواره موسیقی فجر در شیراز گفت: برگزیدگان در دسته های مختلف موسیقی در راستای تبادلات فرهنگی به کشورهای دیگر اعزام می شوند.
کد خبر: ۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ 23 February 2015
علی مرادخانی با اشاره به این که برنامه موسیقی فجر در شیراز بسیار پربار برگزار شد افزود : برگزاری این جشنواره کار سختی حتی در تهران است که به خوبی در شیراز برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه موسیقی جز هنرهای هویتی ماست گفت : موسیقی به خصوص موسیقی سنتی با کلام فاخر بزرگان زینت شده است.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که باید از حوزه موسیقی به درستی صیانت شود افزود : موسیقی پاک ، سالم و درست در کشور اجرا می شود و در تلاشیم که این هنرمندان مورد حمایت قرار بگیرند.
مرادخانی با اشاره به اینکه سال های آینده نیز برنامه های هنری با همین کیفیت و قوت اجرایی می شود گفت :در حوزه دیپلماسی فرهنگی از گروه های برتر هنری برای تبادل فرهنگی بین کشورها استفاده خواهد شد.
وی افزود : در مسابقات موسیقی فجر امسال هزار و 200 هنرمند را میزبانی کردیم که شامل 90 گروه داخلی و 9 گروه بین الملل بودند.
مرادخانی بر لزوم توجه به حوزه بین الملل تاکید و تصریح کرد: باید کارهای خوبی صورت گیرد تا بتوانیم به خوبی فرهنگ خود را به جهان بشناسانیم چرا که کشور ما صاحب توانایی های فراوانی است.
وی با اشاره به این که در هر کشوری که هنرمندان ما ورود پیدا کردند مورد تشویق و تقدیر مردم آن کشورها قرار گرفتند افزود : کشور ما می تواند به عنوان مظهر فرهنگی شرق معرفی شود و مورد توجه قرار گیرد.
در پایان این مراسم از کاوه پیمان سرپرست گروه هم نوازان «ایران»، حامد فقیهی سرپرست گروه کر «پاسارگاد» ، علیرضا صدیقی نسب سرپرست گروه هم نواران «آبنوس» و امیرحسین دادور سرپرست گروه موسیقی «باران» ، محمد ذاکر حسین ، پیمان لردی فرد ، مهدی زارع ، خشایار طیار ، کیوان ولدان ، محمد کریم ابراهیمی ، علیرضا نصیری فرد و محمدرضا عطار تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار