لزوم تقویت سفارت ایران در باکو

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم تا سفارت ایران در باکو تقویت شده و در سایه این توانمندی‌ها حرکت‌های اقتصادی و روابط دو کشور بهبود یابد.
کد خبر: ۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 06 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن امشب در نشست تجار و بازرگانان با رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زینت کابینه است و اگر ظریف سردار دیپلماسی سیاسی است واعظی نیز سردار دیپلماسی اقتصادی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هنر مدیران امروز کشور دیوار کشیدن دور خودمان نیست بلکه پل زدن در تقویت ارتباط با ملل دیگر است، گفت: دولت تدبیر و امید در سایه عمل کردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در قالب دیپلماسی نرمش قهرمانانه توانست در ماه‌های اخیر به موفقیتی دست پیدا کند که شیرینی این توافق هسته‌ای گوارای وجود ایرانیان شد.

پیرموذن با دفاع تمام قد از دولت تدبیر و امید مدعی شد: دولت یازدهم با توافق هسته‌ای در کنار ارتقای دیپلماسی سیاسی بهترین فرصت بروز و ظهور توانمندی اقتصادی را فراهم کرده به طوری که امروز شاهد ورود هیئت‌های اقتصادی از سوی غرب در تقویت روابط با ایران هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت توانمندی حوزه اقتصادی و تجاری را با کشور آذربایجان یادآور شد و گفت: ما از وزیر ارتباطات به عنوان رئیس کمسیون مشترک ایران با آذربایجان انتظار داریم تا با پیگیری‌های اساسی و قطعنامه موانع و مشکلات تجار و بازرگانان را برطرف کند.

پیرموذن بیان کرد: باید سفارت ایران در باکو تقویت شود و نارسایی‌هایی که در این روابط وجود دارد یکی پس از دیگری برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سایه سیاست دولت باید جذب سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه اقتصاد مولد و تجارت بین‌المللی شکل واقع‌تری به خود بگیرد، افزود: هنر امروز فعالان حوزه اقتصادی بر این است تا بیش از گذشته بستر تعاملات و ارتباطات دو سویه را فراهم کرده و بیش از هر زمان دیگر به افزایش این توانمندی‌ها کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود گفت: قطعا نمایندگان مجلس همراهی‌های لازم را انجام خواهند داد تا دولت یازدهم بتواند در تقویت توانمندی‌ها و امکاناتی که به وجود آمده بیشتر از هر زمان دیگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را مورد توجه جدی قرار دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار