آذربایجان غربی دومین استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار

آذربایجان غربی در ارزیابی طرح پایش ملی محیط کسب و کار رتبه دوم کشور را در بین استان های سراسر کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۷۲۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 29 March 2019

به نقل از پارک علم وفناوری آذربایجان غربی در چارچوب اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار در پاییز 1397 از سوی اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف در سطح کشور، استان آذربایجان غربی دومین استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار شناخته شد.

نتایج این ارزیابی نشان می دهد که از منظر وضعیت مولفه های محیط کسب و کار، استان های گیلان، آذربایجان غربی و زنجان دارای محیط کسب و کار مساعدتري نسبت به سایر استان ها بوده اند.

همچنین بر اساس این گزارش، استان آذربایجان غربی در شاخص رویه های اجرایی سخت گیرانه اداره کل و بیمه تامین اجتماعی برای مدیریت منابع انسانی، در بهار، تابستان و پاییز 97، با کمترین رویه سخت گیرانه، رتبه 1 کشوری را کسب کرده است.

همچنین آذربایجان غربی در شاخص کارگریزی عمومی و ضعف فرهنگ کار در جامعه، در بهار، تابستان و پاییز 97، رتبه نخست کشور را به لحاظ بالا بودن فرهنگ کار کسب کرده است.

در رابطه با شاخص نیروی کار ماهر نیز استان آذربایجان غربی در بهار و تابستان 97، رتبه 3 کشور و در پاییز 97 با ارتقا و آموزش نیروی کار، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

در پاییز 1397، فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این پایش، سه مولفه: 1- غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات 2- بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه های اجرایی و 3- دشواری تامین مالی را نامناسب ترین و سه مولفه: 1- محدودیت دسترسی به حامل های انرژی 2- محدودیت دسترسی به آب و 3- محدودیت های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت را مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار کشور نسبت به سایر مولفه ها ارزیابی نموده اند.

گفتنی است طرح پایش ملی محیط کسب و کار یکی از مهمترین طرح های پایشی کشور و مهمترین شاخص برای رصد و ورود سرمایه گذار به استان میزبان است که هدف از این طرح، بررسی مجموعه عواملی است که بر عملکرد یا اداره بنگاه های اقتصادی موثرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار