یله سواری ها همت کنند

ضرورت پاکسازی زباله از حریم جاده های بیله سوار

برخی از اهالی بیله سوار معتقدند خود مردم در آستانه نوروز باید برای پاکسازی حریم جاده ها دست به کار شوند زیرا اگر شهرداری فرصت کافی داشته باشد ، حداکثر به ساماندهی دور و اطراف شورا و شهرداری و فرمانداری این شهر خواهد پرداخت !
کد خبر: ۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 23 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، طرح پاکسازی زباله کناره جاده ها و مناطق گردشگری شهر پارس آباد از امروز آغاز شد. به گفته احمد داداشی شهردار پارس آباد این طرح با همکاری کارکنان شهرداری و اکیپ محیط بانان جوان تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

حالا که جمعی از مسئولان و جوانان پارس آبادی برای پاک کردن جاده ها و مناطق گردشگری این شهر از لوث وجود زباله ها همت به خرج داده اند، جا دارد جوانان و مسئولان شهر همجوار و رقیب پارس آباد یعنی بیله سوار نیز دست به کار شوند.

پارس آباد و بیله سوار هر دو از شهرهای شمالی استان هستند که همواره با یکدیگر رقابت مثبتی را برای کسب امکانات دولتی و عناوین ورزشی و ... داشته اند و هر دو شهر سعی می کنند به مهمترین شهر منطقه مغان تبدیل شوند.

متاسفانه اوضاع جاده های منتهی به بیله سوار از نظر پاکیزگی و آراستگی چندان مساعد نیست و حریم جاده ها و مناطق گردشگری بیله سوار نیز مملو از زباله و به ویژه انواع نایلون شده است. این وضعیت به ویژه در سالهای اخیر با افزایش تردد مسافران آذری و خودروها از گمرک به سمت مرکز استان تشدید شده است.

اگر چه هر از چند گاهی محیط زیست و شهرداری بیله سوار حرکات نمادینی برای پاکسازی حریم جاده های بیله سوار از زباله انجام می دهند اما مشکل تلنبار شدن زباله های نایلونی در کناره جاده های بیله سوار همچنان پابرجاست و حل این مشکل سالانه علاوه بر صرف وقت وبودجه ، همت جوانان و تشکلهای زیست محیطی را نیز می طلبد.

برخی از اهالی بیله سوار هم معتقدند خود مردم در آستانه نوروز باید برای پاکسازی حریم جاده ها دست به کار شوند زیرا اگر شهرداری بیله سوار فرصت و انرژی کافی داشته باشد ، حداکثر به ساماندهی دور و اطراف ساختمان شورا و شهرداری و فرمانداری این شهر خواهد پرداخت !

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بامداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
با عرض سلام و ادب خدمت دوستداران محیط زیست:
اول به خاطر اینکه به مسئله محیط زیست اهمیت دادید متشکرم، در مطالب بالا فکر میکنم یا گزارشگر شما در بیان مطالب اشتباه می کند یا شهردار محترم (مهندس داداشی) !!!!! در گزارش فوق چنین عنوان کردید که شهرداری متولی این کار هست و با فرهنگ سازی و گرد هم آوردن چند دوستدار محیط زیست اقدام به پاکسازی مناطق مختلف شهری پارس آباد نموده هست !!!! در حالی که گروه محیط بان جوان از چندین ماه گذشته اقدام به این حرکت خودجوش نموده هست. ....
فقط می گویم متاسفم برای شما مدیر تابناک و شهردار محترم ....
از هفته آینده ماشینی که جهت حمل زباله ها در اختیار این گروه قرار می دادید را هم نمی خواهیم ....
گروه محیط بان جوان پارس آباد :
این گروه متشکل از 30 نفر عضو فعال دوستدار محیط زیست در پارس آباد است که از چندین ماه گذشته کار خود را با پاکسازی زباله های مناطق مختلف شهر پارس آباد آغاز کرده است. گروه محیط بان جوان پارس آباد در طی گذراندن مراحل پایانی سازمان تشکل مردم نهاد هست که با رسمیت یافتن این گروه اهداف زیر را دنبال خواهد کرد:
اهداف گروه :
الف ) کلیه امورات مربوط به محیط زیست اعم از :
1- کاهش آلودگی صنایع 2- کاهش آلودگی آب و هوا
3- کمک به بازیافت زباله 4- کمک به پاکیزگی محیط زیست شهری و روستایی
5- حفاظت از گونه های نادر گیاهی و حیوانی 6- حفاظت از جنگل، حفاظت از مراتع
7- حفاظت از شیلات و آبزیان 8- حفاظت از دریاها و دریاچه ها
9- حفاظت از تالاب ها 10- حفاظت ازحیات وحش
ب)روش اجرای اهداف
عملی :
- پیاده روی زیست محیطی - پاکسازی مناطق مختلف سطح شهری ها و زوستاها و جاده هاو ...
- برگزاری همایش زیست محیطی - مسابقات نقاشی و انشاء
- نمایشگاه خیابانی - مسابقات ورزشی و ...

" بامداد "
گروه محیط بان جوان پارس آباد
علی زارع احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
اقای شهردار .با همکاری کارکنان شهرداری نه با ماشین ذباله شهرداری کارکنان شما حتی ذباله داخل شهر را به خوبی جمع نمی کنن تا برسد به ذباله کنار جاده .با این چنین شعار هایتان که جنبه تبلیغی نه نفع خودتان است خوب بود جهت تبلیغ وتشویق همشهریان از جملات خوب تری استفاده کنین تا همگان دست به چنین اقدام خود جوش می زدن
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار