هفدهم مرداد روزی که خبرنگاران سوژه یاب خود سوژه می شوند

کد خبر: ۷۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 09 August 2015
یکسال پر فراز و نشیب دیگر گذشت تا روز خبرنگار امسال نیز از راه رسید و بهانه ای شد تا بار دیگر قلمها را به سوی خود بچرخانیم و اینبار خودمان را سوژه کنیم .

بنویسیم خبرنگار روزت مبارک ، بنویسیم از دردها و دغدغه های خبرنگار ، از مشکلات و مسائلی که همیشه همزاد اوست بگوییم تا این روز نیز سپری شود .
بی شک جهان امروز ، روی امواج خبر و خبر رسانی حرکت می کند و زیست بدون رسانه ، امکان ندارد مگر می شود ساعتی را بی خبر از خبر سپری کرد .
در این دنیا و در عصری که رسانه به عنوان یک پل ارتباطی برتر می تازند ، اهمیت عنصری همانند خبرنگار بر تارک سپهر رسانه ها به تلالو می نشیند و کسی نیست که این اهمیت و مهم را در نیافته باشد و مهمتر این که بر نقش خبرنگاران به عنوان تنها تامین کنندگان شکل و محتوای رسانه ها واقف نباشد .

هفدهم مرداد هرسال در کشور ما ، به مناسبت شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی روز خبرنگار نامیده می شود ، روزی که اگر حتی بخواهیم تعریف مختصری هم از خبرنگار و حیطه وظایف و رسالت اجتماعی و فرهنگی آنان ارائه کنیم ، وقتی نخواهد بود و نمی توانیم ، اما می توانیم فرصت را غنیمت داشته و فرصت تشکر از خبرنگاران را از دست ندهیم کسانی که تمام شایستگی ها و توان بالقوه شان را برای ارتقای سرزمین اسلامی به کار می گیرند ، ناکارآمدی ها در بخش های مختلف جامعه را متذکر می شوند و سرافرازیها و دستاوردها را تیتر می کنند ، از حق می نویسند و می گویند و آنچه شایسته کشور ، مردم ، اعتقاد والا ، دین مبین و شهدای شاهد ماست به جهان رسانه مخابره می نمایند .
روز خبرنگار ، روزی است که قلم ، این مقدس ترین عامل سوگند آسمانی بار دیگر به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت گر زندگی درخشان ره پویانی می شود که همواره با او پیوندی جاودانه بسته اند .

روز خبرنگار ، سرود ماندن در ورطه نوشتن ، حکایت پابرجایی در دنیای کلمات و واژه ها و عامل تابندگی دگرباره اندیشه های انسانی است و خبرنگار کسی است که نوشته هایش طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی توانند بگویند و فریادشان بی صداست به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید .
خبرنگاران رگ حیاتی جامعه هستند و همچون شریان وظیفه خطیر احیای اخبار یک جامعه را بر گردن دارند و در راه اطلاع رسانی صحیح به هم وطن و هم نوع خویش چه خطرها که به جان نمی خرند و چه سختی ها که نمی کشند .

خبرنگار آگاه ارمغان آور نشاط و امید افزایی برای جامعه خویش است ، از دامانش صداقت فوران می کند و امید بهروزی را در ذهن جامعه نهادینه می نماید و با افکار ناسالم پرورش یافته در ذهن های تاریک برخی که روح نحیف جامعه فرهیخته را همانند خوره میخورد مبارزه می کند .
روز خبرنگار سال 94 نیز سپری شد همانند سایر روزها در تقویم امسال ، حتی اگر همچنان دردها و مشکلات در سینه مانده باشد چرخ رسانه ها و نقش خبرنگاران در آن از گذشته نیز پر رنگتر خواهد بود چرا که صاحبان اندیشه و قلم بی آنکه به روزهای تقویم نگاه کنند به وظیفه ای می اندیشند که در قبال جامعه خود دارند ، خبرنگار پر تلاش روزهایت قشنگ و قرین الطاف الهی باد.
سید جلال سید محمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار