کاهش بارندگی در جنوب اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: مناطق جنوبی استان اردبیل نسبت به دوره آماری با کاهش 15 تا 20 درصدی بارندگی‌ها مواجه است.
کد خبر: ۷۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 09 August 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی دولتی‌مهر صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در اردبیل اظهار کرد: تا به امروز 24 استان کشور با کاهش بارندگی بین 10 تا 50 درصد نسبت به دوره آماری روبه‌رو بودند و در چهار استان کشور نیز به نسبت سال‌های گذشته کاهش بارندگی را داشته‌اند.

وی افزود: در سه استان شاهد افزایش بارش بین 10 تا 30 درصد بودیم که اردبیل در رتبه سوم کشوری در افزایش بارش بین 9 تا 15 درصد قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در این استان مناطق جنوبی به نسبت سایر مناطق با کاهش 15 تا 20 درصدی بارندگی‌ها روبه‌رو است، یادآور شد: در مناطق مرکزی نیز اردبیل و نیر با کاهش بارندگی ‌بین یک تا 5 درصد روبه‌رو هستند.

دولتی‌مهر بیشترین بارش را مربوط به شهرستان پارس‌آباد و نمین نسبت به دوره آماری سال قبل اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته استان اردبیل در رتبه اول بین 10 استانی که دارای بیشترین بارش بودند قرار گرفته که افزایش بارندگی‌ها در کل بین 10 تا 30 درصد بوده است.

این مسئول تصریح کرد: 17 استان کشور نیز با کاهش بارندگی بین 10 تا 60 درصد نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستند که ضروری است با یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درست بتوانیم تبعات خشکسالی را به حداقل برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار