رودخانه بالیقلو از گیاهان خودرو پاكسازی شد

گلایه شهرداری از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

رودخانه "باليقلو چاي" از جاذبه های طبیعی شهر اردبیل محسوب می شود و ظرفیت های زیادی برای کمک به رونق گردشگري اردبیل دارد. بنابراین از مسئولان شرکت آب منطقه ای انتظار می رود همکاری بیشتری برای تخصیص حق آبه بالیقلو داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 11 August 2015

بالیقلو چای همانند دریاچه شورابیل، از جاذبه های طبیعی شهر اردبیل محسوب می شود که در سالهای اخیر اقدامات خوبی از سوی شهرداری اردبیل برای بهسازی بستر و زیباسازی حریم آن انجام شده است.

به گزارش تابناک اردبیل، وجود این رودخانه نعمت بزرگی برای شهر اردبیل است که با سرمایه گذاری مناسب و نگهداری آن نقش مهمی در تلطیف روحیه اهالی و گردشگران خواهد داشت. با این وجود متاسفانه به علت جریان کند آب در برخی آب بندهای احداث شده در بستر رودخانه ، سرعت رشد جلبک ، خزه و انواع گیاهان خودرو در بخش های گردشگر پذیر این رودخانه بیشتر از حد معمول است. وضعیتی که در صورت عدم رسیدگی زیبایی و صفای این رودخانه درون شهری را خدشه دار می کند.

در روزهای گذشته همزمان با اوج گرفتن دمای هوا، عملیات پاکسازی گیاهان خودرو و جلبک ها از داخل رودخانه بالیقلو اردبیل به همت کارگران و نیروهای خدمات شهری شهرداری انجام شد تا بوی نامطبوع و منظر نازیبا از جذابیت های این رودخانه در نزد مردم نکاهد.

گلایه شهرداری اردبیل از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

درخواست افزایش حق آبه بالیقلو

سید محمد مدنی معاون خدمات شهری شهردای اردبیل در جریان عملیات پاکسازی بستر و حریم رودخانه بالیقلو اظهار کرد: همکاران ما و کارگران زحمت کش فعال در بخش خدمات شهری منطقه 2 شهرداری در طول رودخانه بالیقلو در محدوده پل "یئددی گوز" تا پل قدس نسبت به نظافت و جمع آوری جلبک ها و سایر گیاهان خودرو از بستر رودخانه اقدام کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدام آب منطقه ای اردبیل در کاهش حجم آب ورودی به رودخانه بالیقلو در چند روز اخیر، طی مکاتباتی که از سوی شهرداری اردبیل با اداره مذکور صورت گرفت، اختصاص مجدد حق آبه قانونی این رودخانه را از مسوولان محترم آب منطقه ای اردبیل خواستار شدیم.

مدنی با ابراز گلایه از تعلل شرکت آب منطقه ای اردبیل در رهاسازی به موقع حق آبه رودخانه بالیقلو، اضافه کرد: حق آبه مورد نظر پس از 8 روز از زمان درخواست شهرداری اردبیل در بستر رودخانه بالیقلو رهاسازی شد که این دیرکرد متاسفانه موجبات افزایش میزان آلودگی و رشد جلبک ها در بستر رودخانه را فراهم ساخت.

گلایه شهرداری اردبیل از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

این مسوول با اشاره به آغاز فصل گردشگری در استان اردبیل، تأکید کرد: عدم اختصاص حق آبه مصوب رودخانه بالیقلو در چنین شرایطی که به ایجاد فضایی نامطلوب در منطقه منجر می گردد، به هیچ عنوان با منافع کلان استان و وجهه شهر اردبیل در عرصه اقتصاد توریسم همخوانی ندارد، بنابراین از متولیان امر تقاضا داریم تا با اندیشیدن تدابیر لازم از وقوع چنین وضعیتی پیشگیری کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اردبیل با اطمینان خاطر دادن به شهروندان مبنی بر تلاش مجموعه شهرداری اردبیل در پاکسازی به موقع جلبک ها و گیاهان اضافی موجود در بستر رودخانه بالیقلو، از شهروندان خواست تا در حفظ نظافت بستر این رودخانه با مأمورین شهرداری اردبیل همچون گذشته نهایت همکاری را داشته باشند.

مدنی در پایان سخنان خود با یادآوری تأکیدات شهردار اردبیل و ضمن قدردانی از همکاری نزدیک دادستان عمومي و انقلاب اردبيل در پیگیری جدی امور مربوط به رهاسازی حق آبه رودخانه بالیقلو، اظهار کرد: این رودخانه شاهرگ حیاتی کهن شهر اردبیل می باشد که بایستی با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرداری اردبیل در حفظ شادابی و حیات آن تلاش کنیم.

اهميت رودخانه "باليقلو چاي" و تأثير چشمگير آن بر زيباسازي سيماي شهر اردبيل بر هیچ کس پوشیده نیست و اين رودخانه ، نگين بي‌بديل شهر اردبيل محسوب می شود.

رودخانه "باليقلو چاي" اردبيل ظرفیت های زیادی برای کمک به رونق گردشگري اردبیل دارد و بنابراین از مسئولان شرکت آب منطقه ای انتظار می رود همکاری بیشتری برای تخصیص حق آبه بالیقلو داشته باشند.

گلایه شهرداری اردبیل از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

گلایه شهرداری اردبیل از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

گلایه شهرداری اردبیل از تعلل شرکت آب منطقه ای برای افزایش حق آبه بالیقلو

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار