به بهانه روز گرامیداشت مقام پرستار؛

مازندران با کمبود پرستار در بخش دولتی مواجه است

پنجم جمادی الاولی سالروز ولادت حضرت زینب(س) به نام پرستار لقب گرفت.و چه زیبا روزی و چه زیبا اسمی که به هم عجین گشتند.ضمن تبریک این روز به یکایک جامعه خدوم پرستاری و پزشکی باید عنوان داشت یکی از مشکلات حوزه ...
کد خبر: ۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴ 24 February 2015

پنجم جمادی الاولی سالروز ولادت حضرت زینب(س) به نام پرستار لقب گرفت.و چه زیبا روزی و چه زیبا اسمی که به هم عجین گشتند.ضمن تبریک این روز به یکایک جامعه خدوم پرستاری و پزشکی باید عنوان داشت بدون شک یکی از مشکلات حوزه پزشکی در استان مازندران کمبود نیروی انسانی پرستار در بیمارستان های دولتی است. بر اساس آمار هم اکنون حدود 4 هزار پرستار در بیمارستان های مازندران مشغول هستند که بیش از 80 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند و تنها 20 درصد از جمعیت پرستاری استان مازندران از مردان تشکیل شده است.

بر اساس گفته مسئولین علیرغم حضور این تعداد پرستار در بخش های درمانی دولتی در مازندران همچنان شاهد کمبود نیرو در این بخش مهم می باشیم.

هر چند دانشگاه علوم پزشکی در مازندران توانست در یکی دو سال اخیر حدود 500 پرستار را وارد سیستم درمانی کند اما همچنان کمبود پرستار در بیمارستان های استان به چشم می خورد.

البته در کنار این مشکل می توان به عدم بودجه نامناسب برای تجهیز فوری بیمارستان های استان را نیز نام برد. اما آنچه در این بین بر نگرانی ها می افزاید عدم تناسب و تعادل جنسیتی در میان جمعیت پرستاری استان در بخش های دولتی می باشد چرا که شنیده شده در میان پرستاران جدیدی که قرار است در آینده نزدیک و بر اساس آزمون و روال منطقی سال های گذشته جذب سیستم درمانی استان می شوند باز هم جمعیت پرستاران زن بیش از پرستاران مرد در مازندران می باشد.

از دیگر مشکلات مطرح در این حوزه می توان به عدم اجرایی شدن تعرفه پرستاران که اتفاقا" هفت سال از تصویب این موضوع در مجلس شورای اسلامی گذشته اشاره کرد که همچنان پرستاران استان منتظر اجرایی شدن این مصوبه هستند.البته در این بین نباید از یاد برد سرگردانی و بلاتکلیفی پرستاران قرار دادی و شرکتی که همچنان با دغدغه مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند.

به هر ترتیب باید منتظر بود و دید که متولیان امر درمان در استان مازندران برای حل این مشکل چه راهکاری را اتخاذ می نمایند هر چند حضور چند روز قبل وزیر بهداشت در استان می توانست فرصت مناسبی برای حل این مشکلات باشد که معلوم نیست که آیا دستاوردی این سفر برای استان داشته یا خیر؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار