مدیر کل استاندارد یزد:

كيفيت بالاي توليدات يزدي‌ها به خاطر فرهنگ آنهاست

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به جايگاه خوب محصولات صادارتي استان يزد در بازارهاي جهاني، اظهار كرد: برخي از از توليدات استان شهرت جهاني دارند.
کد خبر: ۷۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 15 August 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمد حسین ماجدی اردکانی" در حاشیه بازدید از واحدهای فراورده‌های لبنی شیکا در ابرکوه تصريح كرد: خوشبختانه محصولاتی در استان یزد نظیر شیرینی، پکیج‌های حرارتی، لاستیک، کاشی، شیشه و غيره تولید و به 54 کشور دنیا صادر مي‌شوند که در سطح جهان جایگاه خیلی خوبی دارند و شهرت برخی از اين تولیدات نيز جهانی است.

وي با اشاره به سابقه درخشان کیفیت بالای توليدات صنايع استان، عمده علت اين کیفیت بالا را به خاطر فرهنگ یزدی بودن و درستی آنها خواند که رعایت احکام شرعی در کار و تولید از سوي آنها سبب شده تا از زمان‌های گذشته تاکنون، در سراسر جهان مردمان اين ديار را به عنوان ساكنان شهر قنوت، قنات و قناعت بشناسند كه اين موضوع برای مسئولان استان بسي مایه خوشحالی است.

ماجدي اردكاني در همين رابطه عنوان كرد: بعضی از کارگاه‌های تولید شیرینی در استان که سابقه 100 ساله در امر تولید دارند، به خاطر تولید محصولات خوب علي رغم نداشتن مهر استاندارد، جلوتر از استاندارد گام برداشته‌اند.

وي تاكيد كرد: باید از تجربیات واحدهای تولیدی و خدماتی با کیفیت استان استفاده شود و ساير صنایع و اصناف را به اين نقطه قوت هدایت كنيم چرا که استفاده از کالاهای استاندارد حق مردم است و چه به لحاظ شرعي و چه قانوني نسبت به این موضوع مسئول هستیم .

مدیر کل استاندارد استان همچنین اظهار كرد: تاکنون هیچ شکایتی از واحد تولیدی شیکا كه با واحدهاي بزرگ توليدي در كشور رقابت مي‌كند، نداشته‌ایم که این مهم به مدیریت قوی این واحد برمی‌گردد و امیدواریم با فعالیت و تلاش بیشتر  اين واحد به عنوان واحد نمونه در کشور معرفی شود.

"حجت احمدی" مدیر عامل اين واحد توليدي از تلاش براي همكاري با اداره نظارت بر مواد غذایی و اداره استاندارد برای بالا بردن کیفیت محصولات اين واحد خبر داد و گفت: این همکاری را در جهت ارتقاي کیفیت محصولات خود می‌دانیم.

گفتني است؛ اين واحد توليدي در حال حاضر علاوه بر ایجاد  اشتغال‌زایی براي 40 نفر،  روزانه 40 تن فرارودهای لبنی تولید مي‌كند كه اين توليدات ضمن صادرات به كشور عراق به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان ، فارس و شهرستان‌های استان یزد نیز ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار