تدوین سند اقامه نماز

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند اقامه نماز در مدارس کشور تهیه شده و به زودی به همه واحدهای آموزشی ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 16 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا کفاش صبح امروز در نشست با مسئولان حوزه فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش اظهار کرد: ما سال تحصیلی جدید را در حالی از یک ماه آینده آغاز می‌کنیم که امسال سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری را در مدارس کشور شاهد خواهیم بود.

وی‌ به راه‌اندازی 650 دارالقرآن در مدارس اشاره کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا به لحاظ کیفی و کمی بتوانیم برنامه‌های آموزشی‌مان را با محوریت قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انجام دهیم.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری حفظ موضوعی قرآن کریم در سال تحصیلی جدید مورد توجه خواهد بود و تلاشمان بر این است تا علاقمندان به آموزش قرآن را بیشتر و بهتر با فضای آموزشی و تربیتی آشنا کنیم.

کفاش از اجرای طرح انس با اهل بیت (ع) در قالب تهیه کتابچه‌های آموزشی خبر داد و بیان کرد: با هدف آشنایی با سیره اهل بیت (ع) در مقطع ابتدایی و متوسطه اول این کتابچه‌ها تهیه شده و امیدواریم به زودی در اختیار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی یاد شده قرار گرفته و برای دوره متوسطه دوم در حال تهیه و تدارک کتاب مشابه هستیم.

این مسئول یادآور شد: قطعا در کنار کتاب‌های درسی و آموزشی مطالعه این کتابچه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا نسل آینده بیشتر با سیره و سلوک اهل بیت (ع) و معارف اسلام آشنا شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح انس با اهل بیت (ع) در قالب تهیه کتابچه‌های آموزشی خبر داد و افزود: با هدف آشنایی با سیره اهل بیت (ع) در مقطع ابتدای و متوسطه اول این کتابچه‌ها تهیه شده و امیدواریم به زودی در اختیار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی یاد شده قرار گرفته و برای دوره متوسطه دوم در حال تهیه و تدارک کتاب مشابه هستیم.

کفاش قطعا در کنار کتاب‌های درسی و آموزشی مطالعه این کتابچه زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا نسل آینده بیشتر با سیره و سلوک اهل بیت (ع) و معارف اسلام آشنا شوند.

وی گفت: ما در بحث تخصصی نماز در کنار توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس از سال تحصیلی آینده سند اقامه نماز که در وزارت آموزش و پرورش تبیین شده است را ابلاغ خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: با آغاز سال تحصیلی نمازخانه‌های مدارس را به موکت و فرش مجهز خواهیم کرد و قرار است از این به بعد آموزش و پرورش مدارس بدون نمازخانه را تحویل نگیرد.

کفاش تصریح کرد: همه مدارسی که از این به بعد احداث می‌شود باید دارای نمازخانه باشد و زمینه حضور فعال دانش‌آموزان در فضای نمازخانه‌ها فراهم آید.

وی توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی را با محوریت اردوگاه‌های تربیتی دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: در این زمینه سعی‌مان بر این است تا بتوانیم یک تحول جدی را رقم بزنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار