ثبت نام ۹۶ درصد دانش آموزان آذربایجان غربی در سامانه سناد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از ثبت نام ۹۶ درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد خبرداد.
کد خبر: ۷۷۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱ 01 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم محمدی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و شورای پشتیبانی سواد اموزی استان در سالجاری بابیان اینکه۹۶  درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد ثبت نام شدند گفت: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ هزار نفر دانش آموز در سامانه ثبت نام شوند.
 
وی اظهار کرد: بیش از ۸۷ درصد ابلاغ سیستمی همکاران صادر شده و مشکلی از بابت ساماندهی و سازماندهی وجود ندارد.
 
محمدی درباره افزایش پوشش پیش دبستانی در استان و تحت پوشش رفتن نوآموزان مناطق ۲۰ کیلومتری مرزی و حواشی شهرها بیان کرد: با اعتبار بیش از ۳میلیارد تومان،مساعدت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این طرح  اجرا شد و خواهان تداوم این طرح هستیم.
 
وی ادامه داد: برخی دستگاهها به حوزه پیش دبستانی ورود پیدا کردند که از نظر قانونی صحیح نیست و هیچ دستگاهی حق ورود به این حوزه و تشکیل کلاس ندارد ولی ما در این زمینه فقط خواهان ثبت موضوع در سامانه هستیم و مخالف فعالیت آنها نیستیم.
 
همچنین علی اکبر صمیمی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه بابیان اینکه حجم ابلاغی در زمینه سواد آموزی در استان برای سال جاری بیش از ۳۵ هزار نفر است تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۰۳ نفر در دوره سواد آموزی،۸ هزار و ۸۷۵ نفر دوره تحکیم و ۸ هزار و ۷۱۵ نفر در دوره انتقال هستند.
 
مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز بابیان اینکه ۶۲۹ هزار نفر باسواد در ارومیه وجود دارد افزود: تعداد بیسوادان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷ هزار و ۷۸۷ هزار نفر است.
 
وی بااشاره به اینکه درصد باسوادی در ارومیه ۹۲.۲ درصد و میانگین استانی ۹۰.۷ درصد است یاد آور شد: ۱۱۳ درصد از سواد آموزان ارومیه در سال گذشته تحت پوشش آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار